Plângerile înregistrate de Agenția pentru Protecția Consumatorilor în 2013
-
11 Martie 2014 14:02
Încălcarea drepturilor consumatorilor în Republica Moldova se pedepsește potrivit legii cu o amendă între 100 și 12 mii de lei.
Majorarea nejustificată a facturilor, calitatea serviciilor prestate, comercializarea unor telefoane defectate și încălcarea prevederilor contractuale de către agenții de telefonie fixă sau mobilă, se numără printre principalele motive ale plângerilor depuse de consumatorii moldoveni în anul 2013.
Agenția pentru Protecția Consumatorilor a înregistrat, anul trecut, 45 de plângeri în acest domeniu. Peste 170 de petiții au parvenit și pe adresa Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației potrivit datelor prezentate în cadrul unei mese rotunde privind ”Drepturile Consumatorilor în era comunicațiilor mobile”, organizată la Chișinău de ministerul Economiei.
La 15 martie comunitatea internațională marchează Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor. Cu această ocazie, ministerul Economiei organizează în perioada 10-16 martie, o săptămână de informare a consumatorilor privind drepturile pe care le au. Anul trecut din cele 45 de plângeri înregistrate de Agenția pentru Protecția Consumatorilor, în ceea ce privește serviciile de telefonie, majoritatea se refereau la comercializarea de către agenții economici a unor telefoane defectate.
Încălcarea drepturilor consumatorilor în Republica Moldova se pedepsește potrivit legii cu o amendă între 100 și 12 mii de lei. Pentru agenții economici care comit încălcări repetat, sancțiunile sunt duble și chiar triple. Ajustarea legislației naționale la cea europeană în domeniul comunicațiilor mobile, va duce la micșorarea numărului de plângeri ale consumatorilor, susține Anatol Guzun, director adjunct al Centrului Național pentru Frecvențe Radio.
15 martie a fost declarată de către Organizația Internațională a Uniunilor de Consumatori drept Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, în anul 1983. Tema de discuție propusă pentru anul acesta este ”Drepturile Consumatorilor în era comunicațiilor mobile”.