Peste jumătate de milion de lei, restituiți consumatorilor, pentru produsele sau serviciile necalitative
-
23 Iunie 2017 17:49
De la începutul acestui an, despăgubirile oferite consumatorilor pentru produsele sau serviciile neconforme și neexecutarea contractelor de prestare a serviciilor au constituit 543,4 mii lei.
Valoarea despăgubirilor pentru prima jumătate de an este aproape de cea a despăgubirilor acordate pe parcursul anului 2016 – 614,6 mii lei. Asta chiar dacă Agenția pentru Protecția Consumatorilor (APC), temporar, nu poate iniția controale, iar majoritatea reclamațiilor sunt soluționate din oficii, pe cale amiabilă, relatează BizLaw.md
Potrivit informațiilor, de la începutul anului, la APC au fost înregistrate peste 1.000 de petiții, dintre care 800 au fost soluționate/examinate prin control și din oficiu. Inspectorii APC au efectuat verificări, iar în mai multe cazuri petițiile au fost soluționate pe cale amiabilă, restituindu-se cosumatorilor contravaloarea produselor procurate. Cea mai impunătoare sumă restituită a fost de 97 de mii de lei. Agentul economic nu a respectat termenul de livrare a produsului, așa cum era stipulat în contract.
Legea privind protecția consumatorilor prevede că prestatorul este obligat să asigure prestarea serviciului în termenele și condițiile stabilite în reglementările specifice în domeniu sau stipulate în contractul de prestare a serviciului. Este bine să știți că orice contract încheiat între comercianți și consumatori pentru vânzarea de bunuri sau prestarea de servicii trebuie să cuprindă clauze contractuale clare, fără echivoc, pentru înțelegerea cărora nu sunt necesare cunoștințe de specialitate. Mai multe detalii, aflați din articolul ”Clauzele abuzive în contractele încheiate cu consumatorii”.