Peste 400 de copii refugiați din Ucraina, alături de părinții lor, au beneficiat de asistență și incluziune educațional-socială în cadrul unui proiect implimentat de UE
-
09 Decembrie 2022 13:30
Peste 400 de copii refugiați din Ucraina, alături de părinții lor, au beneficiat de asistență și incluziune educațional-socială în cadrul proiectului ,,Asistență psihologică și orientare în carieră pentru copiii refugiați”. Scopul proiectului a fost de a asigura dreptul fundamental la educație a copiilor și diseminarea bunelor practici privind asistența psiho-emoțională a familiilor în stare de șoc. În cadrul proiectului au fost antrenați peste 50 de specialiști din toate regiunile țării, au declarat reprezentanții instituțiilor implicate în proiect, transmite Radio Chișinău.
Războiul din Ucraina a declanșat o criză umanitară fără precedent, mai ales în rândul copiilor. Mii de familii au ajuns în Republica Moldova în timpul anului școlar fără a avea vreo idee cum își vor continua activitatea, studiile, a declarat pentru Radio Chișinău coordonatoarea de proiect de la Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei în Moldova, Ludmila Stihi:
„Am identificat în jur de 400 de copii care au fost selectați din mai mult de 13 raioane din Republica Moldova. Ne-am axat pe zonele unde concentrarea de copii care au nevoie de asistență este una mai mare. Și, cu ajutorul serviciilor de asistență psihopedagogică, am reușit să identificăm niște metodologii de identificare”, a spus Stihi.
Peste 50 de psihologi au fost formați și supravegheați pe parcursul programului, iar acest fapt a contribuit și la performanța profesională a specialiștilor, a subliniat pentru Radio Chișinău, directoarea Centrului Republican de Asistență Psihopedagogică, Virginia Rusnac:
„Programele care au fost concepute pentru vârstă preșcolară și școlară medie, au ținut cont de caracteristicile de vârstă ale acestor copii și de necesitățile lor, iar metodele aplicate sunt în funcție de acele necesități, și, la sigur, ele pot fi aplicate nu doar în contextul pe care îl avem astăzi, dar pot fi aplicate în genere ca sisteme care ajută la crearea de medii prietenoase de copii oriunde s-ar afla ei”, a declarat Rusnac.
Pe durata acestui proiect specialiștii au identificat și au triat nevoile copiilor și părinților refugiați. Fiecare copil a beneficiat de șapte ședințe, a spus psihologul din cadrul Serviciului de Asistență psihopedagogică din Anenii Noi, Marina Panța:
„Am aplicat aceste 7 ședințe în 2 instituții din Anenii Noi, „Andrieș” și „Izvoraș” unde a favorizat integrarea mult mai ușoară a copiilor din Ucraina”, a menționat Panța.
Proiectul a fost implementat de Centrul Republican de Asistență Psihopedagogică, cu susținerea financiară a Ministerului Federal German pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, Agenției Elvețiene pentru Dezvoltare și Cooperare și Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei.