Furnizorii de servicii în cadrul contractelor de achiziții publice, obligați să utilizeze E-factura
-
05 Iunie 2019 13:37
Serviciul Fiscal de Stat (SFS) anunță că la efectuarea livrărilor în cadrul contractelor de achiziții, furnizorii vor fi obligați să utilizeze, de la 1 iulie, E-factura, potrivit unor modificări și completări operate la Codul Fiscal în decembrie 2017, informează MOLDPRES.
Astfel, la efectuarea livrărilor impozabile cu TVA în cadrul achizițiilor publice pe teritoriul țării, subiecții impozabili sunt obligați să prezinte cumpărătorului (beneficiarului) pentru livrarea respectivă factura fiscală electronică (e-factura). Prevederile în cauză nu se aplică pentru livrările de energie electrică, de energie termică, de gaz natural, pentru serviciile de comunicații electronice și serviciile comunale, precizează Fiscul.
Entitățile înregistrate ca plătitori a TVA vor avea obligația de emitere a facturii fiscale în format electronic în cazul în care bunurile/serviciile livrate reprezintă obiecte impozabile cu TVA; bunurile/serviciile sunt livrate de către entitățile ce dețin statut de plătitor a taxei pe valoarea adăugată. De asemenea, livrarea bunurilor/serviciilor are loc în cadrul achizițiilor publice, cadrul legal al cărora este prevăzut prin Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice și Regulamentul achizițiilor publice de valoare mică, aprobat de guvern.
E-factura va deveni obligatorie la livrarea bunurilor sau serviciilor începând cu 1 iulie 2019, indiferent de faptul în ce perioadă a fost încheiat contractul de achiziții publice, menționează SFS.
Furnizorul poate elibera factura fiscală electronică alegând ciclul de viață scurt sau lung al acesteia. Ciclul de viață lung presupune că factura fiscală electronică va dobândi statutul de „finisată” după semnarea acesteia cu semnătură digitală de către Cumpărător, iar ciclul de viață scurt presupune că factura fiscală electronică va avea statutul de „finisată” după semnarea acesteia cu cea de a doua semnătură a Furnizorului.