Opt din zece copii iau contact cu un smartphone în primii trei ani de viață

  • 04 Iunie 2020 12:20
Opt din zece copii iau contact cu un smartphone în primii trei ani de viață

Copiii cunosc și folosesc mult mai bine decât părinții lor telefoanele inteligente, 80% dintre ei intrând în contact direct cu un smartphone până la vârsta de trei ani, conform unui studiu privind relația dintre copii și tehnologie, realizat de o agenție media, scrie Agerpres.

'Încă de la cele mai mici vârste (0-3 ani), copiii intră în contact și folosesc dispozitive de tip smartphone. Astfel, până ajung la maturitate, aceștia devin experți în ceea ce privește funcționalitatea acestor dispozitive. În timp ce categoria de vârstă 0 - 3 ani intră în contact cu smartphone-ul cel mai des, prin intermediul părinților (78%), observăm că posesia și utilizarea tabletelor crește o dată cu intrarea acestora la grădiniță, iar din gimnaziu încep să utilizeze laptop sau computer personal', a arătat studiul Tech Kids, realizat de Starcom România în primul trimestru al acestui an.

Copiii cu vârsta de până în trei ani încep să folosească internetul cu ajutorul părinților, în primă fază, ca o modalitate de a descoperi și de a învăța lucruri noi. Studiul Starcom a arătat și faptul că părinții consideră că după vârsta de trei ani este adecvat să își lase copiii să joace jocuri online, fiind de părere că acestea le vor dezvolta abilitățile, atenția și viteza de reacție.

Printre cele mai utilizate aplicații, în rândul copiilor cu vârsta între 4 și 18 ani, se numără Youtube, Whatsapp, Facebook și TikTok, iar unul din patru copii cu vârsta cuprinsă între patru și 18 ani, din mediul urban, deține în prezent o consolă de jocuri, arată rezultatele studiului.

Pentru toți copiii cea mai accesată aplicație este Youtube, principala activitate pe Internet fiind aceea de a urmări video-uri online. Copiii cu vârsta până în 11 ani accesează în mai mare măsură aplicații precum: TikTok și WhatsApp, având mai degrabă un rol pasiv, arată studiul citat.

Specialiștii Starcom au observat că după vârsta de 11 ani, copiii încep să utilizeze în mai mare măsură rețelele de socializare, Facebook și Instagram, unde au un rol mai activ: sunt creatori de conținut, urmăresc activitatea prietenilor/cunoștiințelor, comunică și se implică în diferite activități online.

Cele mai comune activități realizate pe Internet în rândul copiilor de toate vârstele sunt jocurile și video-urilor online. Pentru copiii cu vârsta între 11 și 18 ani, prioritățile sunt legate de comunicare, de a fi conectat cu prietenii/colegii și căutarea de informații utile pentru școală. Pentru copiii cu vârste cuprinse între 11-18 ani, cele mai populare sunt jocurile online cu mai mulți participanți, deoarece acestea le permit să socializeze și să interacționeze cu alți jucători. De asemenea, aceștia sunt mai atrași de jocurile online de strategie.

"Dacă până acum 10-15 ani ideea de copilărie nu era cu mult diferită în ceea ce privește activitățile de recreere între generații, în prezent putem vorbi de un val de generații mult mai avansate și mult mai conectate cu tehnologia. Încă din primii ani de viață, un copil intră în contact cu diverse dispozitive electronice (smartphone, tabletă, etc.), ajungând astfel până la maturitate să cunoască și să utilizeze aceste dispozitive mult mai bine comparativ cu proprii părinți. Tehnologia este un fenomen care crește semnificativ de la an la an și a cărei evoluție o urmărim în cadrul mai multor categorii de vârstă și segmente de consumatori. Se poate observa o tendință tot mai accentuată de digitalizare și tehnologizare a activităților zilnice", a declarat Andreea Zanfir, Starcom Consumer Strategist.

Studiul Tech Kids powered by Starcom România a intenționat să analizeze relația dintre copii și tehnologie, și să ofere informații despre abilitățile lor digitale, tipurile de jocuri preferate, principalele activități online și cele mai accesate aplicații de către aceștia, conform comunicatului citat.

Cercetarea a fost realizată în perioada 28 februarie - 6 martie 2020, prin metodologia CAWI. Au fost intervievați 300 de părinți, cu vârste peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori de internet.

Agenția Starcom, înființată în 2000, este parte din rețeaua Publicis Media Groupe.

Sursa:Agerpres

Tags

Alte Noutati

LIVE: Matinal cu Victoria Cușnir și Sergiu Scânteian
Meteo Chișinău
12,18
Cer acoperit de nori
Umiditate:93 %
Vint:3,09 m/s
Sat
13
Sun
15
Mon
15
Tue
15
Wed
16
Arhivă Radio Chișinău