• 07 Mai 2019 18:32
O specie de dinozaur rudă cu T. rex, identificată de cercetători

O echipă de paleontologi a descoperit rămășițele unei noi rude a Tyrannosaurus rex (T. rex), cu o dimensiune semnificativ mai redusă în comparație cu acest dinozaur carnivor, conform unui studiu publicat de Universitatea din Edinburgh, citat de Xinhua.

Numit Suskityrannus hazelae, acesta a trăit în urmă cu 92 de milioane de ani, în Cretacic, perioadă în care Pământul era populat de unii dintre cei mai mari dinozauri.

Noua specie a fost identificată de o echipă internațională de cercetători, printre care se numără experți de la Universitatea de Stat și Institutul Politehnic Virginia (Virginia Tech) și Universitatea Edinburgh, în urma studierii a două fosile descoperite la sfârșitul anilor '90.

Unul dintre obiecte a fost descoperit de doctor Sterling Nesbitt, palaeontolog la Virginia Tech, în 1998.

Suskityrannus hazelae era mult mai mic în comparație cu T. rex, însă corpul său avea aceeași formă, iar membrele inferioare erau adaptate pentru alergare, la fel ca în cazul vărului său mai mare.

Dinozaurul recent identificat a apărut cu circa 25 de milioane de ani înaintea lui T. rex.

''Suskityrannus hazelae reprezintă veriga lipsă între dinozaurii enormi care zdrobeau oase, precum T. rex, și speciile mai mici din care aceștia au evoluat'', a explicat doctor Steve Brusatte de la Universitatea din Edinburgh.

Studiul a fost publicat în jurnalul științific Nature Ecology and Evolution.

sursa: AGERPRES