Noua Lege cu privire la publicitate a fost votată în lectură finală
-
17 Martie 2022 14:28
Cu votul a 58 de deputați, Parlamentul a votat în lectura a doua, cea finală, Legea cu privire la publicitate. Aceasta a fost adoptată după patru luni de dezbateri și consultări, pe alocuri în contradictoriu, transmite Radio Chișinău.
Noua lege instituie reglementări conforme cu standardele europene și internaționale în domeniu, potrivit autorilor. Între altele, aceasta reglementează relațiile ce apar între furnizorii, producătorii, distribuitorii, difuzorii și consumatorii de publicitate.
În noua lege se aduce mai multă claritate pe noțiunile „mass-media on-line”, „publicitate politică”, „publicitate înșelătoare, „publicitate comparativă”, „publicitate penetrantă (intruzivă)”, „distribuitor de publicitate”, „mesaj de interes public” etc.
De asemenea legea, elimină inexactitățile și ambiguitățile, care conduc la apariția conflictelor juridice și decizii arbitrare din partea autorităților statului cu atribuții în domeniu cu ar fi Consiliul Audiovizualului, Consiliul Concurentei etc. Vechea Lege cu privire la publicitate fusese adoptată în 1997.