Mai mulți furnizori au prezentat la ANRCETI valorile parametrilor de calitate
-
23 Februarie 2016 18:00
Numărul furnizorilor care au măsurat și au prezentat la Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI) valorile parametrilor de calitate a serviciilor a crescut timp de un an cu mai bine de 13% și a alcătuit 153. ANRCETI a publicat pe pagina sa informațiile despre valorile parametrilor de calitate a serviciilor publice de comunicații…
Numărul furnizorilor care au măsurat și au prezentat la Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI) valorile parametrilor de calitate a serviciilor a crescut timp de un an cu mai bine de 13% și a alcătuit 153. ANRCETI a publicat pe pagina sa informațiile despre valorile parametrilor de calitate a serviciilor publice de comunicații electronice măsurate de 153 de furnizori în trimestrul IV al anului trecut. Publicarea acestor date are scopul de a-i familiariza pe consumatori cu nivelul de calitate a serviciilor de comunicații electronice pe care aceștia le folosesc sau intenționează să le achiziționeze, transmite IPN.
Potrivit raportului, rata de prezentare a informațiilor despre valorile parametrilor respectivi, în raport cu numărul furnizorilor care au obligația în cauză, a atins cota de 97,5%. Autorii raportului precizează că din cei 153 de furnizori numai 31 au publicat informațiile pe paginile sale electronice.
Până la finele anului 2015, furnizorii au avut obligația să măsoare parametrii de calitate pentru șapte tipuri de servicii publice: telefonie fixă, acces la internet, comunicații electronice furnizate prin intermediul rețelelor pe care se utilizează protocolul IP, comunicații electronice furnizate pe rețeaua ISDN, linii închiriate, telefonie mobilă și televiziune.
În urma revizuirii de către Consiliul de Administrație al ANRCETI a Hotărârii sale, numărul serviciilor pentru care se măsoară parametrii de calitate a fost redus de la șapte la patru servicii: telefonie fixă, acces la Internet, telefonie mobilă și serviciul de televiziune. Noua hotărâre a Consiliului de Administrație stabilește că procedura de măsurare, prezentare la ANRCETI și de publicare a valorilor măsurate ale parametrilor de calitate pentru cele patru tipuri de servicii este pusă în aplicare cu începere din trimestrul I al anului 2016.