12 milioane de euro vor finanța și o piscină interioară pentru filmări submarine, un teatru cu un ecran verde de 360° și două decoruri pentru realitatea virtuală cu panouri LED.
A reface Cinecittà până în 2026, „un important pot cinematografic european” ce ar putea fi capabil să rivalizeze cu studiourile britanice Pinewood și Shepperton în apropiere de Londra, Babelsberg în Germania și Korda în Ungaria.
„Pentru Cinecittà, este vorba cu adevărat despre o ocazie unică, pentru că reunește două situații dificile de reprodus: planul de relansare și o piață în plină expansiune”, a explicat pentru AFP Nicola Maccanico, directorul general al Cinecittà. În acest context de piață a reapărut ideea relasării Cinecittà (...) de a face un pol de referință pentru noua piață de producție audiovizuală în Europa”. În cazul unui succes, „le vom reda lumina care le caracteriza și pe care o merită”.
În lipsa unui răspuns la cererea pieței, exponențială cu seriale și programe TV, Cinecittà a renunțat la 25 de milioane de euro cifră de afaceri pe an, potrivit cotidianului economic IlSole24ore. Investițiile viitoare sunt așadar cu atât mai favorabile pentru studiouri cu cât sectorul, în Italia, este în creștere, notează HotNews.ro.
Potrivit Observatorului european al audiovizualului, Italia este țara europeană cea mai prolifică de pe continent, în 2019, cu 312 producții naționale, față de 240 în Franța și 237 în Germania.
Mașină de propagandă a lui Mussolini
Concurența din partea televiziunii, criza din industria cinematografică italiană și abandonarea marilor producții internaționale au retrogradat „fabrica de vise” în ierarhia marilor studiouri de la sfârșitul anilor 1960.
Cu toate acestea, blockbusteruri au fost filmate aici, cum a fost cazul „Gangs of New York” de Martin Scorsese (2002), „Angels and Demons” de Ron Howard (2009) sau „6 Underground” de Michael Bay (2019). Dar aceste producții internaționale majore sunt rare. Pentru a-și diversifica sursele de venit, Cinecittà și-a deschis porțile publicului în 2011. Grupuri de turiști italieni și străini s-au putut plimba prin impozantul Teatro 5 - preferatul lui Fellini și cel mai mare din Europa -, sau prin decorurile în aer liber ale Romei antice sau ale Florenței din secolul al XV-lea.
„Unele studiouri de la Hollywood sunt în aceeași stare ca Cinecittà, adică într-o formă de criză, iar deschiderea studiourilor către public este o modalitate de echilibrare a conturilor”, a explicat pentru AFP Jean Gili, critic și profesor emerit la Universitatea Paris 1 Panthéon-Sorbonne. De atunci, un parc de distracții cu tematică cinematografică - Cinecittà World - a fost construit în suburbiile Romei, în 2014, proiectat de decoratorul italian, câștigător de Oscar, Dante Ferretti. Aceste eforturi destinate turiștilor vor fi poate întrerupte pe parcursul viitoarelor lucrări majore ale sitului.