Intrarea pe piața din R.Moldova a unei rețele de hipermarketuri ar putea elimina produsele tradiționale (Digi24)
-
22 Mai 2017 11:07
Chiar dacă avem cele mai mici prețuri din Uniunea Europeană la mâncare, mulți conaționali tot trec granița în căutarea produselor mai ieftine. Republica Moldova este una dintre destinațiile preferate, dar drumul ar putea deveni curând inutil. Intrarea unei rețele de hipermarketuri ar putea elimina de pe piață produsele tradiționale căutate de români.
Românii trec granița în cautarea produselor tradiționale, care nu se găsesc în hipermarketurile de la noi. Ar putea dispărea și de acolo însă.
Viorica Cărare, președintele Consiliului Concurenței din Moldova: „Sunt făcute toate formalitățile acuma și deja au început construcția la trei magazine în Chișinău. Toată lumea s-a împărțit în două tabere: consumatorii care au speranțe că va fi foarte bine și va veni cineva cu prețuri mici, dar își pun probleme vizavi de calitate și, pe de altă parte, rețelele care bat alarma.”
Majoritatea românilor nici nu își mai amintesc cum era acum 20 de ani când marile rețele de magazine intrau pe piața noastră. Din nostalgie, sau pentru a face economie, mulți trec granița săptămânal în Moldova.
Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței: „România a fost foarte deschisă față de intrarea investițiilor străine. Pe retail avem mulți operatori și cred că asta ne-a ajutat. Ne spune Eurostatul, avem cele mai mici prețuri la alimente din Uniunea Europeană.”
În România avem acum peste 1.700 de magazine ce aparțin lanțurilor de hipermarketuri. Afacerile lor cumulate ajung la aproape 10 miliarde de euro pe an. În Republica Moldova, însă, magazinele locale și piețele au peste 70% din piața alimentară.
Sursa: Digi24