Sondaj privind studiile la distanță: aproape jumătate dintre familiile cu școlari au un calculator personal de birou sau portabil. Expert: Am depistat fenomenul excluziunii digitale

  • 23 Februarie 13:59
Sondaj privind studiile la distanță: aproape jumătate dintre familiile cu școlari au un calculator personal de birou sau portabil. Expert: Am depistat fenomenul excluziunii digitale

În pofida crizei sanitare și a noilor reguli de învățare, părinții din Republica Moldova se arată, în general, mulțumiți de activitatea didactică și de eforturile pedagogilor de a menține calitatea educației în pandemie. Însă, învățământul la distanță i-a exclus din procesul educațional pe copii care nu au acces la tehnologiile digitale, după cum arată datele unui sondaj al Institutului de Politici Publice (IPP), prezentat astăzi.

Studiile la distanță în perioada pandemiei au depins crucial de tehnologiile informaționale de care dispun elevii. Un sondaj al Institutului de Politici Publice arată că aproape jumătate dintre familiile cu școlari au un calculator personal de birou sau portabil, iar 85 la sută dintre familii au un telefon inteligent, totuși, acest lucru nu este valabil și pentru familiile cu un nivel socio-economic scăzut. Astfel, o parte din elevi au fost practic excluși din procesul educațional, în perioada cât se învăța de la distanță, spune directorul de programe al IPP, Anatol Gremalschi.

„Am depistat fenomenul excluziunii digitale. Mulți copii dintr-o anumită categorie socială nu acces la tehnologii și au fost excluși din învățământ pe durata carantinei. Din familiile cu nivel socio-economic scăzut dispun de un calculator la domiciliu 31%, din familiile cu nivel înalt socio-economic - 71%”, a spus Anatol Gremalschi.

Experții atenționează că învățarea de pe telefoane mobile este dăunătoare pentru sănătatea elevilor, iar în multe țări utilizarea acestora în scopuri educaționale a fost interzisă. Sociologul Veaceslav Bătrînescu.

„Copiii obosesc foarte tare. Atunci când învață și studiază la tabletă sau la telefon obosesc foarte repede și  revin greu la starea de normalitate”, a precizat Veaceslav Bătrînescu.

Același studiu realizat de IPP în rândul părinților, arată că jumătate dintre aceștia nu au fost informați de instituțiile de învățământ cum să-și ajute propriii copii în condițiile învățământului la distanță. Și tot cam jumătate dintre părinți spun că nici ei nu au încercat să influențeze în vreun fel deciziile școlilor despre modul de studii.

Părinții în rândul cărora s-a efectuat sondajul nu au fost mulțumiți că din cauza pandemiei au fost anulate evaluările. Peste 60 la sută dintre părinți spun că din acest motiv, nu este menținută calitatea educației.

Sondajul a fost realizat în luna ianuarie, la telefon, pe un eșantion de 400 de părinți.

Un sondaj prezentat la începutul acestui an de Centrul Național al Tineretului arată că accesul la educație de calitate a avut de suferit pe timp de pandemie. Printre principalele motive au fost lipsa dispozitivelor tehnice de conectare la lecțiile online, dar și programul școlar, neadaptat predării online.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Dor de izvor cu Maria Mocanu
Meteo Chișinău
7
Nori împrăștiați
Umiditate:76 %
Vint:2,57 m/s
Thu
5
Fri
9
Sat
5
Sun
3
Mon
2

Curs oficial BNM 24 Februarie 2021

MDL RATĂ TREND
EUR 21.3035 -0.0019
USD 17.5287 -0.0261
RON 4.3691 -0.0004
UAH 0.6277 -0.0012
RUB 0.2367 0.0017
Arhivă Radio Chișinău