În lipsa vizitatorilor străini, Parisul mizează pe turismul local pentru salvarea sezonului estival
-
23 Iulie 2020 14:35
Lipsiți de numeroșii vizitatori străini din cauza pandemiei de Covid-19, profesioniștii din sectorul turismului din Paris mizează pe clientela locală pentru a salva sezonul estival, transmite AFP, preluat de Agerpres.
De exemplu la turnul Eiffel, unde restaurantul Jules Verne a avut mesele pline în fiecare seară din iulie, francezii au reprezentat aproape totalitatea oaspeților, față de jumătate înaintea crizei sanitare.
Situația este similară pentru cursele cu vaporașele Batobus și Bateaux Parisiens, pe Sena, care în mod normal sunt foarte apreciate de turiștii străini.
"Clientela franceză este în mod clar cea mai importantă, multe familii alegând croazierele de după-amiază, grație gratuității pentru copiii mai mici de 12 ani introdusă în vara aceasta", a declarat un purtător de cuvânt al societății Sodexo Sports et Loisirs, care deține aceste activități.
Clientela franceză compensează pentru absența turiștilor din SUA și America Latină.
Cursele cu vaporașul pe Sena au fost reluate la 1 iulie, după trei luni de oprire, iar numărul călătorilor a fost redus la jumătate pentru a respecta normele sanitare. Cu toate acestea, începând din data de 13 iulie, vaporașele de pe Sena circulă șapte zile din șapte, în regim normal, și au fost reluate și croazierele cu masa inclusă oferite de Bateaux Parisiens.
"Pentru francezi, vara aceasta va fi o șansă unică în viață pentru a profita de Paris și de hotelurile restaurantele, buticurile, parcurile de atracții și muzeele sale golite de turiștii străini", a subliniat Vanguélis Panayotis, președintele firmei de consultanță MKG Consulting.
Grație timpului frumos, parizienii profită de asemenea de numeroasele terase care au fost extinse în capitala Franței. Grație unei autorizații care a fost emisă în mod excepțional pentru vara aceasta, barurile și restaurantele au dreptul de a-și extinde terasele pe trotuare și anumite spații de parcare, după trei luni de închidere impuse de pandemia de Covid-19.
"Fără terasă am fi fost terminați. Este o gură de oxigen", spune Stéphane Manigold, proprietarul unui restaurant. "Afară putem servi 36 de persoane. În interior, cu respectarea distanței sociale, am fi fost reduși la zece sau 15 persoane și nu am fi putut redeschide. Terasa ne-a permis să scoată toți angajații din șomaj parțial și chiar să mai facem noi angajări", a adăugat el.
La rândul său, parcul de divertisment Disneyland Paris și-a redeschis porțile pentru public la mijlocul lunii iulie, după patru luni de închidere, cu măsuri de igienă sporite și o capacitate de primire redusă. Prima destinație turistică privată din Europa nu atrage deci atât de mulți turiști ca de obicei spre capitală.
Chiar dacă Franța este prima destinație turistică mondială, cu 90 de milioane de vizitatori pe an, dinamismul sectorului este totuși puternic legat de clientela locală. Anul trecut, francezii au cheltuit 110 miliarde euro, adică de două ori mai mult decât vizitatorii străini.
Sursa:Agerpres