Franța | Inițiativă fără precedent pentru combaterea răspândirii știrilor false, în contextul alegerilor prezidențiale
-
06 Februarie 2017 17:15
![Franța | Inițiativă fără precedent pentru combaterea răspândirii știrilor false, în contextul alegerilor prezidențiale Franța | Inițiativă fără precedent pentru combaterea răspândirii știrilor false, în contextul alegerilor prezidențiale](https://media.radiochisinau.md/image/201702/640x360/c52fa2e364a37b290ae495583edcf83d.jpg)
Rețeaua First Draft News și Google News Lab au anunțat luni lansarea împreună cu 16 redacții franceze a unui instrument de verificare a informațiilor web, o inițiativă susținută de Facebook, care își dezvoltă propriul său instrument în acest sens, această inițiativă intervenind în contextul alegerilor prezidențiale din primăvară în Franța, anunță publicația belgiană Le Soir, citată de Agerpres.
Opt agenții de presă din Franța vor colabora cu Facebook pentru a reduce răspândirea știrilor false pe platforma de socializare, informează Politico Europe.
Facebook a fost sub presiunea de a adopta măsuri concrete pentru combaterea răspândirii știrilor false, considerate de unii ca având o contribuție în campania electorală din Statele Unite, favorizându-l pe Donald Trump.
Proiectul implică agențiile de presă France Presse (AFP), FM-TV, Franceinfo, France Médias Monde, L’Express, Liberation, Le Monde și 20 Minutes, fiind de inspirație americană, model pus în aplicare în luna decembrie.
Facebook le va permite utilizatorilor să semnaleze informațiile pe care le consideră false,pemițând mass-media să acceseze link-urile către știrea în cauză pentru a verifica conținutul. Dacă două dintre agențiile de presă consideră informațiile false, postarea va apărea pe Facebook cu banner care va semnala că cele două agenții au contestat conținutul.
Algoritmul Facebook permite apoi ca răspândirea postării să fie limitată, a afirmat un reprezentant al rețelei de socializare.
“Acesta este lucrul care ne-a convins. Pentru prima dată, va fi posibil să semnalăm dacă o postare are o problemă de conținut“, a afirmat direcotrul Le Monde, Jérôme Fenoglio.
Facebook a anunțat, de asemenea, că va sprijini o nouă platformă de verificare a informațiilor, numită Cross Check, instrument care va permite redacțiilor să colaboreze pentru “identificarea și verificarea conținutului care circulă on-line, fie că este vorba fotografii, clipuri video, comentarii sau site-uri de știri”, 16 agenții de media franceze, inclusiv AFP, Le Monde, Libération, Franceinfo și France Médias Monde fiind partenere.
Printre statele care au luat măsuri concrete în acest sens se numără și Germania, politicienii exprimându-și îngrijorarea față de răspândurea informațiilor false care ar putea influena alegerile parlamentare dn luna decembrie.
Sursa: caleaeuropeana.ro