FOTO | Viața în orașul spaniol care a INTERZIS MAȘINILE. Pentru oameni acolo e Paradisul

  • 22 Septembrie 2018 17:09
FOTO | Viața în orașul spaniol care a INTERZIS MAȘINILE. Pentru oameni acolo e Paradisul

În Pontevedra, orașul spaniol care a oprit traficul în centru și a impus reguli stricte de circulație la periferie, oamenii nu strigă unii la alții, sau o fac mai rar. 

Nu ești deranjat de turația motoarelor, de claxoane enervante, de scârțâit de roți, și nu trebuie să țipi pentru a acoperi larma iscată de trafic, sunet specific pentru multe orașe spaniole, relatează Business Magazin.

În schimb, ceea ce poți auzi este cântecul păsărilor, clinchetul lingurițelor care amestecă cafeaua sau vocea oamenilor. Profesorii nu trebuie să stea cu grijă că vreunul din copii ar putea sări în stradă.

Miguel Anxo Fernández Lores este primar al orașului din 1999. Înainte de a primi mandatul, traficul depășea, pe strada unde are amplasat biroul, 14.000 de mașini pe zi. După ce a devenit primar, lună Lores a pavat cu granit, într-o singură lună, toți cei 300.000 de metri pătrați din centrul medieval.

„Centrul istoric a fost mort", spune el, citat de The Gurardian. „Acesta a fost un oraș în declin, poluat, și au fost multe accidente de trafic. Majoritatea persoanelor care au avut șansa de a pleca au făcut acest lucru. La început ne-am gândit să îmbunătățim condițiile de trafic, dar nu am putut să găsim un plan funcțional. În schimb, am decis înapoiem spațiul public locuitorilor și, pentru a face acest lucru, am decis să scăpăm de mașini".

Așa că au oprit autoturismele care traversează orașul și au scăpat de parcările de pe străzi, deoarece oamenii care caută un loc unde să parcheze sunt cei care cauzează cea mai mare aglomerație. Au închis toate parcările de la suprafață, din centrul orașului, și au deschis parcări subterane și la periferie, cu peste 1.600 de locuri libere și au redus limita de viteză la 30 km / h.

„Dacă cineva vrea să se căsătorească în zona fără autovehicule, mirele și mirele pot veni într-o mașină, dar toți ceilalți trebuie să meargă pe jos", spune el. "La fel este și în cazul înmormântărilor."

Beneficiile sunt numeroase. Pe aceleași străzi în care au murit 30 de persoane în urma accidentelor de circulație în perioada 1996-2006, doar trei oameni au murit în următorii 10 ani și nici unul din anul 2009. Emisiile de CO2 au scăzut cu 70%, aproape trei sferturi din călătorii sunt făcute cu bicicleta, iar în timp ce populația altor orașe din regiune se diminuează, Pontevedra a câștigat 12.000 de locuitori noi. De asemenea, refuzul autorităților de a semna aprobări pentru marile centre comerciale a însemnat că întreprinderile mici - care nu au putut să reziste crizei economice spaniole îndelungate - au reușit să rămână pe linia de plutire.

„Problema este că dimineața, pe cele câteva străzi unde automobilele sunt permise, există blocaje în trafic", spune Ramiro Armesto, un locuitor din orașul spaniol. „Nu există nici un transport public de la parcările auto în centru. Pe de altă parte, am locuit în Valencia și în Toledo, dar nu am trăit niciodată într-un oraș cu un trai la fel de ușor ca aici". Un altul, Raquel García spune: „Am locuit în Madrid și în multe alte locuri și pentru mine acest oraș este ca un paradis. Chiar dacă plouă, merg peste tot. Este, de asemenea, un loc minunat pentru a avea copii".

Lucrările au fost finanțate pe plan local și nu au primit niciun ajutor din partea administrației 

Tags

Alte Noutati

LIVE: MUZICĂ
Meteo Chișinău
24,4
Cer senin
Umiditate:31 %
Vint:3,6 m/s
Wed
16
Thu
8
Fri
9
Sat
9
Sun
5
Arhivă Radio Chișinău