FOTO | 57 tone de produse alimentare colectate într-o singură zi la „Masa Bucuriei”, organizată de Misiunea Socială Diaconia a Mitropoliei Basarabiei
-
02 Mai 12:49
În acest an, la colecta națională de alimente, evenimentul culminant al campaniei „Masa Bucuriei”, a fost donată o cantitate record de alimente în sprijinul oamenilor nevoiași – e vorba de 57 811 kilograme de produse. Evenimentul este la cea de-a 15-a ediție și a fost organizat în această sâmbătă, pe 27 aprilie de către Misiunea Socială „Diaconia”.
Toate donațiile acumulate vor fi distribuite sub formă de pachete alimentare în preajma Sfintelor Sărbători de Paști și vor deveni prânzurile calde oferite anul întreg oamenilor nevoiași prin intermediul cantinelor sociale.
Colecta a implicat cca 1000 de voluntari și s-a desfășurat în 103 magazine din Chișinău și alte 25 de localități: Peresecina, Cetireni, Soroca, Căușeni, Hîncești, Strășeni, Dondușeni, Cimișlia, Cahul, Cupcini, Telenești, Cantemir, Cania, Măgdăcești, Orhei, Bălți, Stăuceni, Cricova, Călărași, Puhoi, Bubuieci, Ștefan Vodă, Sîngerei, Edineț, Comrat.
„În acest an am avut cea mai prolifică campanie socială cu cea mai mare prezență de până acum pe întreg teritoriul Republicii Moldova. Drept dovadă avem rezultatele remarcabile cu un record absolut în ceea ce privește donația de alimente pentru oamenii nevoiași, semn că această colectă a devenit parte dintr-o abordare firească care este indispensabilă la nivelul societății în preajma sărbătorilor pascale. Credem cu desăvârșire că „Masa Bucuriei” este mai mult decât despre generozitate și implicare, este o acțiune de educare a tinerei generații pentru a fi mai buni și empatici.”
Diaconia apreciază efortul echipelor din cadrul companiilor: maib, Synevo Moldova, Premier Energy Moldova, Ogilvy Moldova, GRAWE Carat Asigurări, Amdaris, Liceul Teoretic „Pro Succes”, Instituția Publică Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza”, pentru că s-au alăturat demersului campaniei și au ales să facă voluntariat corporativ pentru o cauză nobilă.
Mulțumim promotorilor care au dus mesajul nostru către sute de oameni și i-au îndemnat să facă un bine: Andrei Porubin, Sorina Obreja, Marin Cretu (Kapushon), Elena Popa, Ana Cernicova, Marco Ballerini, Pasha Parfeni, Olesea Sfecla, Anatol Durbală, Corina Dascălu, Ludmila Adamciuc, Stela Botez, Sergiu Beznițchi, Nicu Țărnă, precum și echipelor media care au relatat despre acțiune și nevoia de mobilizare națională.
Apreciem implicarea rețelelor de magazine: Kaufland, METRO, Linella, Supermarket Nr1, Local Discounter, Velmart, Green Hills Market, Fourchette, Family Market, Bonus, dar și altor magazine locale.
Colecta de pe 27 aprilie a fost realizată în parteneriat cu eparhiile și parohiile Mitropoliei Basarabiei, asociațiile HelpAge International Moldova și ASCOR Chișinău. Partenerul logistic al acțiunii a fost Banca de Alimente.
Toți cei care vor să susțină în continuare oamenii nevoiași asistați de Diaconia pot face o donație pe parcursul întregului an. Cu 100 de lei e asigurat un prânz cald unui bătrân timp de o săptămână, la cantina socială din Chișinău: https://masabucuriei.md/#pricing-section
În acest an, campania a fost sprijinită de Uniunea Europeană prin intermediul proiectului „Parteneriate pentru servicii de cantină socială incluzive și durabile”, co-finanțat și implementat de I.P. „Keystone Moldova”, A.O. „Concordia. Proiecte Sociale” și I.R.M.S. „Diaconia”.