Ford închide o uzină din Franța, în loc să o vândă unei companii belgiene
-
15 Octombrie 2018 15:57
Constructorul auto american Ford preferă să închidă uzina de la Blanquefort (sud-vestul Franței) în loc să negocieze o preluare de către grupul belgian Punch, a declarat luni ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, care s-a declarat în "total dezacord" cu această opțiune, informează AFP și Reuters.
„Am avut vineri o discuție telefonică cu președintele Ford care m-a anunțat că între o preluare a uzinei de la Blanquefort de către Punch și închiderea ei, varianta preferată de Ford este închiderea uzinei. Sunt în total dezacord cu această variantă", a spus Bruno Le Maire cu ocazia unei întâlniri cu aleșii locali și reprezentanții sindicatelor de la această uzină unde lucrează aproximativ 850 de salariați.
"Dacă ei cred că pot pune cheia sub preș fără ca statul francez sau colectivitățile locale să reacționeze se înșală. Ne vom bate pentru a îi împiedica să facă acest lucru. Nimic nu justifică această închidere", a adăugat Le Maire, precizând că statul francez este gata să investească cinci milioane de euro în uzina de la Blanquefort, în suburbiile orașului Bordeaux. "Aș dori să ne mobilizăm cu toții pentru a menține activitatea industrială la uzina de la Blanquefort, în loc să fie închisă, și vom milita pentru o preluare de către Punch care este o firmă solidă, cu o bună reputație și care și-a dovedit capacitatea de a prelua o activitate industrială", a insistat ministrul francez al Economiei.
La finele lunii februarie, Ford a anunțat că va înceta orice investiții în uzina de la Blanquefort, care produce cutii de viteze, și că va căuta un cumpărător pentru această uzină care funcționează din 1972. La rândul său, Bruno Le Maire anunța în urmă cu o lună că au fost făcute progrese în negocierile pentru preluarea acestei uzine de către firma Punch, care este specializată în producția de componente auto și care a preluat deja fost uzină General Motors de la Strasbourg (estul Franței), care producea la rândul său cutii de viteze.
Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent și pe piața din România. În anul 2017, Ford România a renunțat la producția monovolumului B-Max la fabrica din Craiova și a demarat producția SUV-ului EcoSport.
sursa: AGERPRES