Firma care va măsura audiența televiziunilor din R.Moldova, cu beneficiari din offshore (Mold-Street)

  • 16 Martie 2019 12:18
Firma care va măsura audiența televiziunilor din R.Moldova, cu beneficiari din offshore (Mold-Street)

În următorii cinci ani compania AGB Nieslen va măsura audiența posturilor TV ce activează în Republica Moldova, anunță Consiliul al Audiovizualului (CA). 

Președintele Comisiei de licitație, Eugen Sârbu, a spus că ofertele de participare au fost remise în adresa mai multor companii, însă ar fi fost recepționate mai multe refuzuri decât oferte, notează Mold-Street.com

Licitație cu o singură ofertă

De fapt a fost o singură ofertă, care potrivit CA a venit de la compania AGB Nieslen – măsurătorul de audiență ce activează deja de mai mult de un deceniu în Republica Moldova. 

În același timp Dragoș Vicol, președintele CA a susținut că la licitație ar fi fost invitate atât operatorul existent, dar și două mari companii internaționale - Kantar din Marea Britanie și GFK din Germania.

Ultimele au refuzat să participe, deși se arătau interesate. Motivul ar fi fost termenul prea scurt de 30 de zile pentru a depune oferta. 

În consecință membrii comisiei de licitație au votat cu 11 voturi pro și 1 abținere pentru acceptarea măsurătorului de audiență AGB Nieslen, convenind asupra inițierii negocierilor individuale, se mai arată într-un comunicat CA.

Proces de selectare viciat

Decizia comisiei de licitare a CA este însă contestată. Astfel postul PRO TV consideră că procesul de selectare a fost viciat și își anunță clienții că nu va vinde publicitate pe baza punctelor de rating măsurate de această companie.

Potrivit Pro TV, de procesul de selectare s-a ocupat "o comisie formată din reprezentanti ai cinci televiziuni, dintre care patru vând publicitate prin două case de vânzări acuzate de înțelegere de cartel, casele de vânzări menționate, cinci agenții de publicitate și doi clienți locali".

"Membrii comisiei, deși nu au expertiza necesară, au scris caietul de sarcini al concursului. Un asemenea document este în mod normal unul tehnic, extrem de complex. Pentru licitatiile din România, de exemplu, este elaborat de consultanți internaționali", susține Pro Tv Chișinau.

De notat că potrivit CA Liuba Lozovanu-Balan este directorul AGB Nieslen în Republica Moldova, care a și prezentat anumite precizări și clarificări pe marginea conținutului ofertei tehnice.

Conexiuni cu firme offshore

De fapt AGB Nielsen nu are nicio companie în Moldova, iar de măsurarea audienței se ocupă firma moldovenească TV MR MLD SRL, director al căreia este Liuba Lozovanu-Balan.

Firma deține pagina agb.md, pe care publică unele rezultate ale măsurărilor de audiență. În informația de pe pagină, care este doar în limba rusă, firma susține că din anul 2003 este reprezentant oficial al AGB Group în Moldova, iar din 2006 al AGB Nielsen Media Research și deține licența acesteia.

Firma care va măsura audiența televiziunilor din R.Moldova, cu beneficiari din offshore (Mold-Street)

TV MR MLD SRL are un capital social de 5.400 lei (385 dolari), iar în prezent singur asociat ale ei este firma TV MR LLP din Marea Britanie, care are însă un capital de doar două lire sterline (circa 45 de lei).

Mai multe detalii, pe Mold-Street.com

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Muzică*Știri*Muzică
Meteo Chișinău
11,24
Câțiva nori
Umiditate:50 %
Vint:5,66 m/s
Sat
10
Sun
6
Mon
7
Tue
10
Wed
13
Arhivă Radio Chișinău