Facebook s-a adresat liderilor politici ai lumii după ajutor pentru reglementarea conținutului pe internet

  • 31 Martie 2019 12:11
Facebook s-a adresat liderilor politici ai lumii după ajutor pentru reglementarea conținutului pe internet

Mark Zuckerberg a transmis o scrisoare deschisă prin care solicită ajutor din partea autorităților lumii să reglementeze prin legi specifice controlul conținutului de pe internet.

Într-un articol publicat în Washington Post, fondatorul Facebook declară că responsabilitatea pentru monitorizarea conținutului dăunător este prea mare pentru firme. Din acest motiv, Mark Zuckerberg solicită public noi legi în patru domenii: "conținut dăunător, integritatea alegerilor, confidențialitatea și transferabilitatea datelor", relatează BBC.

Solicitarea Facebook vine după ce, în urmă cu două săptămâni, un individ din Noua Zeelandă a folosit rețeaua de socializare pentru a transmite live atacul asupra unei moschei din Christchurch.

"Deputații declară că avem prea multă putere asupra conținutului și sincer sunt de acord", a transmis Zuckerberg.

El a subliniat că Facebook "a creat un organism independent, astfel încât oamenii să poată contesta deciziile companiei" despre ceea ce este postat și despre ceea ce este blocat.

În scrisoarea deschisă, Zuckerberg a enumerat un nou set de reguli pe care ar dori să le aplice în cazul rețelelor de socializare.

Aceste noi reglementări ar trebui să fie aceleași pentru toate site-urile web, a precizat Mark Zuckerberg, astfel încât să fie mai ușor să se oprească difuzarea rapidă a conținutului "dăunător" pe platformele de socializare.

CE DOREȘTE MARK ZUCKERBERG?

Reguli comune pe care trebuie să le respecte toate rețelele de social-media, impuse de organismele terțe, pentru a controla răspândirea conținutului dăunător.

Toate companiile mari vor publica un raport pentru transparență la fiecare trei luni, pe aceeași linie cu raportarea financiară.

Legi mai clare, în întreaga lume, pentru a proteja integritatea alegerilor, cu standarde comune pentru toate site-urile web pentru a identifica actorii politici.

Legi care nu se aplică numai candidaților și alegerilor, ci și altor "chestiuni politice controversate", precum și legi care să se aplice în afara perioadelor oficiale de campanie.

Noi standarde la nivel de industrie pentru a controla modul în care campaniile politice folosesc datele pentru a viza alegătorii online.

Mai multe țări să adopte legi privind confidențialitatea, cum ar fi Regulamentul General al Uniunii Europene privind protecția datelor (GDPR), care a intrat în vigoare anul trecut

Un "cadru global comun" înseamnă că aceste legi sunt standardizate la nivel global, în loc să fie substanțial diferite de la o țară la alta.

Reguli clare despre cine este responsabil pentru protecția datelor atunci când un utilizator trece de la un serviciu la altul.

NOILE REGLEMENTĂRI FACEBOOK PRIVIND PUBLICITATEA DE TIP POLITIC, CRITICATE

Noile reglementări stricte ale Facebook privind publicitatea de tip politic au fost criticate dur de partidele europene, care acuză că măsurile vor submina campania electorală europarlamentară, informează Financial Times.

Parlamentul European, alături de partide liberale și de centru-stânga au acuzat compania online din Statele Unite că ar crea bariere care vor împiedica formațiunile politice paneuropene să posteze reclame cu caracter politic în cele 28 de țări membre ale Uniunii Europene.

Facebook a dezvăluit joi noi reglementări menite să contracareze interferențele străine în campania premergătoare scrutinului pentru desemnarea membrilor Parlamentului European. Orice persoană, partid ori organizație care ar vrea să utilizeze rețeaua de socializare online pentru publicitate politică va trebui să fie înregistrată în țara în care vor fi difuzate reclamele electorale.

În acest context, spre exemplu, un spot publicitar electoral al Parlamentului European prin care alegătorii sunt îndemnați să meargă la vot nu poate fi postat la nivel european dacă instituția nu are o persoană înregistrată în fiecare țară.

Partidele europene au solicitat companiei Facebook să anuleze restricțiile, argumentând că acestea vor bloca acțiunile de campanie electorală paneuropene, forțându-le să angajeze firme de publicitate în fiecare stat membru.

"Limitarea campaniilor la o singură țară este total opusul a ceea ce vrem într-o democrație europeană. Se distruge ideea democrației europene", a declarat Guy Verhofstadt, liderul european al Alianței Liberalilor și Democraților pentru Europa (ALDE).

Verhofstadt a precizat că, deși regulile Facebook sunt o încercare bine-intenționată de a proteja alegerile de atacuri cu scopul dezinformării din afara UE, "hackerii ruși vor găsi o modalitate de a se înregistra în fiecare stat și a genera dezinformare".

"Inițiativele paneuropene pe Facebook trebuie să fie posibile în continuare", a insistat Guy Verhofstadt.

Richard Allan, vicepreședintele Facebook responsabil de Politici publice, a declarat că rețeaua de socializare online a avut de facut o alegere "dificilă" între garantarea integrității electorale prin blocarea ingerințelor externe și permiterea acțiunilor de campanie electorală la nivel european.

În final, Facebook a optat pentru impunerea unor restricții ce includ înregistrarea utilizatorilor la nivel național, dat fiind că nu există reglementări paneuropene privind campaniile electorale, a explicat Richard Allan.

"A permite oricui să se înregistreze și să lanseze acțiuni de campanie electorală generează riscuri. Legile electorale în Europa sunt de tip național. Deci, nu există nicio modalitate ca o autoritate de reglementare din Belgia să ia decizii pentru Suedia dacă cineva încalcă legislația belgiană", a argumentat reprezentantul Facebook, precizând că firma americană a refuzat solicitările de a excepta instituțiile UE de la aplicarea noilor reglementări.

Sursa: MEDIAFAX

Tags

Alte Noutati

LIVE
Meteo Chișinău
22,24
Câțiva nori
Umiditate:53 %
Vint:2,57 m/s
Fri
10
Sat
12
Sun
14
Mon
15
Tue
14
Arhivă Radio Chișinău