EXPERIMENT | La ce temperatură exactă poate fi distrus coronavirusul. Cercetătorii au încercat să-l țină o oră la 60 grade Celsius

• 14 Aprilie 2020 14:45

Cercetătorii francezi de la Université d'Aix-Marseille, din sudul Franței, au descoperit că virusul care provoacă COVDI-19 se poate replica și la temperaturi de peste 60 de grade Celsius.

Profesorul Remi Charrel a condus un experiment care a presupus expunerea coronavirusului unor temperaturi ridicate.

Oamenii de știință au observat că virusul a fost capabil să își păstreze o parte din abilitatea de a se replica și după ce a fost expus timp de o oră la o temperatură de 60 grade Celsius.

Cercetătorii au crescut temperatura până aproape de punctul de fierbere pentru a putea distrueg complet virusul, potrivit raportului publicat de aceștia pe bioRxiv.org, citat de mediafax.

Echipa de oameni de știință francezi a folosit material biologic prelevat de la un pacient bolnav din Berlin, Germania, și l-a cultivat în celulele renale prelevate de la o maimuță verde africană. Ulterior ei au încălzit aceste celule pentru a stimula contaminarea biologică. După încălzire, au constatat că o parte a materialului viral a fost dezactivată, însă parți ale acestuia au supraviețuit.

Protocolul încălzirii timp de o oră la 60 de grade Celsius este utilizat și în cazul altor viruși, între care și Ebola.

Temperatura și durata la care virusul a fost distrus complet sunt următoarele: 92 grade Celsius, cu expunere timp de 15 minute.