Decesele în urma accidentelor aviatice comerciale la nivel mondial au scăzut cu peste 50% în 2019
-
02 Ianuarie 2020 09:04
Numărul persoanelor care și-au pierdut viața în accidente în care au fost implicate avioane comerciale de mari dimensiuni a scăzut cu peste 50% în 2019, în pofida catastrofei aviatice provocate de prăbușirea aparatului de zbor Boeing 737 MAX în luna martie în Etiopia, a anunțat o firmă de consultanță olandeză, informează joi Reuters, preluat de Agerpres.
Compania de consultanță în domeniul aviației To70 a informat miercuri că în 2019 au avut loc 86 de accidente care au implicat avioane comerciale de mari dimensiuni, inclusiv 8 incidente mortale, care s-au soldat cu 257 de victime. În 2018 s-au produs 160 de accidente, dintre care 13 mortale, în care și-au pierdut viața 534 de persoane.
To70 a mai anunțat că rata accidentelor fatale în cazul avioanelor de pasageri de mari dimensiuni a fost de doar 0.18 accidente mortale la un milion de zboruri în 2019, sau în medie un accident mortal la fiecare 5.58 milioane de zboruri, o îmbunătățire semnificativă față de 2018.
Numărul deceselor include pasageri, echipaj și orice persoane de la sol care și-au pierdut viața într-un accident de avion.
Avioanele care au făcut subiectul acestui studiu anual sunt aeronave ale companiilor aeriene din întreaga lume, utilizate de aproape toți călătorii, dar exclude avioanele mici ce asigură naveta, precum Cessna Caravan și unele aeronave turbo-propulsoare, conform To70.
Pe 23 decembrie, consiliul de administrație al companiei Boeing a anunțat concedierea directorului executiv Dennis Muilenburg după ce două accidente mortale în care au fost implicate aeronave de tip Boing 737 MAX au determinat anunțarea încetării fabricării acestui tip de avion, cel mai bine vândut al companiei.
Modelul 737 MAX a fost reținut la sol începând din martie 2019, după accidentul din octombrie 2018 din Indonezia și prăbușirea altuia în Etiopia în martie 2019, accidente în care și-au pierdut viața 346 de persoane.
To70 a declarat că industria aviației a depus eforturi semnificative în 2019 "concentrându-se pe așa-numitele amenințări viitoare, precum dronele".
Prăbușirea avioanelor Boing 737 MAX, apreciază compania olandeză, "readuce atenția asupra faptului că trebuie să ne concentrăm asupra elementelor de bază care fac ca aviația civilă să fie atât de sigură: aeronave bine concepute și bine construite, pilotate de echipaje pe deplin informate și bine pregătite".
Rețeaua de siguranță a aviației a informat miercuri că, în pofida accidentului din martie, 2019 "a fost unul dintre cei mai siguri ani pentru aviația comercială". Cele 157 de persoane ucise în martie în zborul 302 al Ethiopian Airlines au reprezentat peste jumătate din decesele înregistrate anul trecut în accidente aviatice comerciale în întreaga lume.
În ultimele două decenii, decesele în urma accidentelor de aviație au scăzut în mod semnificativ, în pofida creșterii numărului curselor aeriene.
În 2005 s-au înregistrat 1.015 de decese la nivel mondial. În 2017, zborurile de pasageri au înregistrat cel mai sigur sigur an din istoria consemnată la nivel mondial, cu doar 2 accidente mortale în care au fost implicate aeronave turbo-propulsoare regionale și în care și-au pierdut viața 13 persoane, dar niciun accident mortal în care să fie implicate avioane comerciale de mari dimensiuni.
Săptămâna trecută, 12 persoane au murit după ce un avion Fokker 100 operat de transportatorul kazah Bek Air s-a prăbușit lângă Alma Ata. În mai, o aeronava rusă Sukhoi Superjet 100 a luat foc în timpul unei aterizări de urgență pe aeroportul Șeremetievo din Moscova, accident în care au pierit 41 de persoane.
Aceste cifre nu au luat în calcul accidentele ce au implicat zboruri militare, de instruire, private, cargo și elicoptere.
Sursa:AGERPRES