De la barmani la inspectori de șantier: Roboții din Singapore iau locul angajaților pentru a acoperi deficitul de forță de muncă
-
31 Mai 2022 12:36
După ce s-au chinuit să găsească angajați în timpul pandemiei de coronavirus, proprietarii de companii din Singapore s-au orientat tot mai mult către utilizarea roboților care să îi ajute să realizeze o gamă diversă de activități, precum supravegherea șantierelor de construcții și scanarea rafturilor cu cărți din biblioteci, relatează luni Reuters.
Acest oraș-stat din Asia se bazează în principal pe muncitori veniți din străinătate, însă numărul lor a scăzut cu 235.700 între decembrie 2019 și septembrie 2021, arată datele Ministerului Forței de Muncă, potrivit căruia pandemia de COVID-19 a accelerat „ritmul de adoptare a tehnologiei și a automatizării” de către companiile locale, scrie digi24.ro.
Pe un șantier de construcții din Singapore, un robot cu patru picioare, denumit „Spot” și construit de compania americană Boston Dynamics, scanează secțiuni de balast și pietriș pentru a verifica progresul lucrărilor, iar datele sunt transmise în camera de control a companiei de construcții Gammon.
Managerul general al companiei Gammon, Michael O'Connell, spune că operațiunile realizate în prezent de Spot necesitau în trecut două persoane angajate, care lucrau manual.
„Înlocuirea nevoii de mână de lucru in-situ cu soluții autonome câștigă tot mai mult teren”, a spus Michael O'Connell, care consideră că penuriile de forță de muncă din această industrie, agravate de criza pandemică, vor continua să se manifeste și în viitorul apropiat.
Singapore ocupă locul doi în lume la raportul roboți - angajați
Între timp, Consiliul Bibliotecii Naționale din Singapore a introdus doi roboți care citesc titlurile cărților aflate pe rafturile uneia dintre bibliotecile sale publice. Cei doi roboți pot să scaneze etichetele de pe 100.000 de cărți – ce reprezintă 30% din colecția sa – pe zi.
„Angajații nu mai trebuie să citească numerele de apel unul câte unul de pe rafturi, iar acest lucru reduce rutina și aspectele care țin de munca intensivă”, a declarat Lee Yee Fuang, directorul-asistent al Consiliului Bibliotecii Naționale din Singapore.
Singapore deține 605 roboți instalați la 10.000 de angajați în industria manufacturieră, ocupând din acest punct de vedere locul al doilea pe plan global după Coreea de Sud, care deține 932 de roboți la 10.000 de angajați, potrivit unui raport întocmit în 2021 de Federația Internațională de Robotică.
Roboții sunt utilizați și pentru sarcini care necesită interacțiuni cu clienții, iar în peste 30 de stații de metrou din Singapore urmează să fie instalați roboți care prepară cafea pentru călători.
Keith Tan, directorul executiv de la Crown Digital, compania care a creat un robot-barman, spune că această soluție a contribuit la rezolvarea „celui mai mare punct dureros” din industria alimentelor și a băuturilor, și anume găsirea de angajați, în timp ce a creat totodată funcții bine plătite și care au scopul de a ajuta la automatizarea acestui sector.
Cu toate acestea, unele dintre persoanele care au testat astfel de servicii robotizate continuă să își dorească o interacțiune umană.
„Întotdeauna ne dorim să avem parte de un fel de conexiune umană”, a declarat un călător din metroul local, Ashish Kumar, în timp ce își savura cafeaua preparată de un robot.