De ce lucrările la drumul Chișinău-Ungheni sunt îndeplinite cu întârziere

  • 02 Martie 2016 19:00
De ce lucrările la drumul Chișinău-Ungheni sunt îndeplinite cu întârziere

Lucrările pe drumul Chișinău – Ungheni – Sculeni sunt realizate cu mare întârziere de către una din companiile contractate, iar autoritățile pun la îndoială capacitatea acesteia de a-și onora angajamentele în termenul stabilit.

Este vorba despre compania cehă OHL ZS, care urma să construiască peste 50 de km din această șosea, însă a reușitpână acum doar 10-12 la sută din volumul lucrărilor, potrivit ministrului Transporturilor, Iurie Chirinciuc. Termenul de dare în folosință a drumului expiră la 1 august, iar compania cehă promite să finalizeze lucrările până la sfârșitul acestui an. 

Compania cehă a fost desemnată câștigătoarea licitației pentru construcția a două tronsoane de drum: Strășeni-Bahmut, cu o lungime de 44 km, și drumul de ocolire a orașului Ungheni, cu o lungime de 8 km. Deși lucrările trebuiau să fie efectuate în proporție de 70-80 la sută, până în prezent a fost înregistrat un progres de numai 10-12 la sută, a menționat ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, Iurie Chirinciuc. Reprezentatul companiei cehe, Jose Maria Perez, explică întârzierile prin faptul că ar exista unele probleme tehnice.

”Sunt unele mici greșeli în proiect, unele utilități trebuie mutate și nu putem face asta din cauza legislației, care nu ne permite. Acum încercăm să rezolvăm aceste probleme, pentru a finaliza anul acesta cele două proiecte”, a declarat Jose Maria Perez.

Deși s-a arătat inițial sceptic, ministrul Iurie Chirinciuc s-a contrazis ceva mai târziu, menționând că firmă cehă ar avea, totuși, capacitățile necesare pentru a termina lucrările până la sfârșitul anului curent.

”Eu nu am nici un motiv să cred acest lucru, le-am spus în față că nu cred, dacă nu fac o mobilizare totală ca contractele să fie executate în termen. Ei au capacitate, cu adevărat, în trei luni să execute lucrările și să le dea în exploatare în termen și calitativ. Din informația pe care o dețin, compania este serioasă, părerea mea personală este că ei nu au abordat cu seriozitate aceste contracte, le-au lăsat la voia sorții”, a Iurie Chirinciuc.

Ministrul a adăugat că, deocamdată, nu există motive pentru rezilierea contractului, iar dacă acest lucru s-ar întâmpla, organizarea unei noi licitații ar tergiversa lucrările pentru încă cel puțin un an. Valoarea celor două contracte se ridică la aproape 38 de milioane de euro, dintre care au fost achitate aproape 6 milioane, în conformitate cu lucrările efectuate.

Pentru reabilitarea drumului național Chișinău-Ungheni-Sculeni, cu o lungime de peste 90 de km, au fost desemnate două companii – cea din Republica Cehă și una din Azerbaidjan. Potrivit autorităților, compania din Azerbaidjan își respectă mai bine angajamentele decât cea din Cehia, deși presa a relatat despre un protest al muncitorilor, provocat de întârzieri salariale.

Lucrările au început în august 2014 și sunt finanțate de la bugetul de stat, cu suportul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
Tags

Alte Noutati

LIVE: Radiojurnal București
Meteo Chișinău
3,24
Cer acoperit de nori
Umiditate:93 %
Vint:1,03 m/s
Mon
1
Tue
1
Wed
2
Thu
1
Fri
3
Arhivă Radio Chișinău