Cu cât au crescut vânzările de vitamine și suplimente în ultimii 10 ani?

  • 21 Decembrie 2022 18:50
Cu cât au crescut vânzările de vitamine și suplimente în ultimii 10 ani?

Vânzările de vitamine și suplimente alimentare s-au triplat într-un deceniu, până la 2,7 mld. lei. Cel mai rapid ritm de creștere al pieței suplimentelor alimentare și vitaminelor a fost în 2021, de aproape 18% față de anul anterior, transmite descopera.ro.

Piața vitaminelor și a supli­men­te­lor alimentare vândute în Ro­mânia a crescut de la 922 mil. lei în 2012, până la peste 2,7 mi­liarde de lei în 2022, ceea ce înseamnă o triplare într-un deceniu, potrivit datelor oferite de compania de cercetare Eu­romonitor International, la solicitarea ZF.

În ultimii trei ani, odată cu debutul pan­demiei, piața a crescut constant cu două cifre, iar cel mai bun an pentru vânzările acestor produse a fost 2021, când ritmul de creștere a fost de aproape 18% față de anul anterior. Această creștere semnificativă s-a suprapus și cu cel mai agresiv val al pan­demiei, lucru care a determinat pacienții să cumpere produse pentru întărirea imu­nității.

„În ultimii zece ani a fost o creștere sem­ni­ficativă în segmentul vitaminelor, cu sub­ca­tegoria de multivitamine cu cel mai rapid ritm de creștere în 2022, de până la 15%, ceea ce duce piața la 780 mil. lei“, potrivit specia­liștilor de la Euromonitor International.

Din datele care au reieșit din cercetarea Euromonitor, multivitaminele care se a­dre­sează bărbaților sau femeilor și formulele spe­ciale pentru vârstnici sau persoanele cu dia­bet, de exemplu, sunt printre cele unde vom vedea cele mai multe inovații, ca un trend din piață. Consumatorii preferă să cum­pere mul­tivitamine în detrimentul unei singure vita­mine din comoditate, dar și din motive economice.

În plus, un alt trend men­ționat de Euromonitor International este creșterea vânzării online a acestor pro­duse, pe măsură ce mai mulți retaileri online adaugă vita­minele în portofoliile lor de pro­duse. Acest lucru va duce la creșterea vânză­rilor, mai ales în funcție de sezon, cum este cazul celui de iarnă, când sunt promovate vita­minele pentru imunitate sau vitamina D.

Ziarul Financiar a scris despre intrarea re­tailerului online eMAG pe segmentul me­di­camentelor eliberate fără rețetă, încă din 2019. În prezent, eMAG are listate peste 3.000 de produse în categoria vitamine și minerale, potrivit sinformațiilor de pe site-ul companiei.

Un alt trend care începe să prindă con­tur, mai ales în zonele urbane din România, este cel al formulelor „verzi“ din spatele vi­taminelor, consumatorii căutând ca aceste produse să provină din plante organice. A­ceste trenduri duc la creșterea cererii și în­cu­rajează evoluția cererii din retail, mai adau­gă specialiștii Euromonitor International.

Piața a crescut semnificativ în ultimii ani, pe fondul unui ritm agitat de viață. Cele mai mari companii care pun pe piața locală su­pli­mente și vitamine sunt majoritar reprezen­tan­țe ale unor giganți internaționali, care aduc direct sau prin distribuitori produsele în farmacii, fără capacitate de producție în țară.

În ultimii ani însă, în urma cererii din partea pacienților și a creșterii apetitului pentru vitamine, producătorii s-au orientat spre diversificarea portofoliului pe această zonă, mai ales că sunt produse care nu au prețul reglementat.

Atenția din ce în ce mai mare a româ­nilor spre prevenție, un trend care a evoluat în pandemie, atrage companiile din do­me­niul suplimentelor alimentare, care cau­tă prezența locală.

„România este cea mai mare piață în Europa de Sud-Est. Este, de asemenea, foar­te dinamică, este foarte interesantă pentru ma­joritatea companiilor, de aceea sunt pre­zente pe piața românească“, spu­nea recent într-un interviu pentru ZF Bedros Kalfayan, CEO, Sun Wave Pharma. Și compania USP, fondată în America în urmă cu aproape 30 de ani, dar cu o prezență puternică în Polonia, a decis în 2020 să intre și în România cu cinci branduri de suplimente alimentare.

Un studiu al Consiliului Concurenței a arătat că românii fac confuzie între medica­mentele eliberate fără rețetă medicală (OTC) și vitamine și suplimente alimenta­re. Concurența spune că este nevoie de re­glementări prin care consumatorul să poată identifica rapid și clar un supliment ali­mentar și un medicament. Soluțiile expuse de autoritatea de Concurență includ crea­rea unei baze de date cu aceste produse care să fie ușor accesibilă, iar consumatorul să poată accesa detalii despre suplimentul alimentar pe care dorește să îl cumpere.

Un medicament are în componență o sub­stanță activă care tratează sau previne bolile. Însă, suplimentele alimentare nu tra­tea­ză sau vindecă boli, ci sunt surse con­centrate de vitamine sau minerale, care au efect nutritiv. Dacă medicamentele cu sau fără rețetă medicală pot fi cumpărate doar din farmacii, suplimentele alimentare sau vi­ta­minele sunt disponibile oricui chiar în ma­ga­zinele alimentare.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Muzică
Meteo Chișinău
-5,76
Cer fragmentat
Umiditate:93 %
Vint:0 m/s
Wed
1
Thu
4
Fri
5
Sat
4
Sun
2
Arhivă Radio Chișinău