Comunicat de presă: Neplătitorii de TVA vor beneficia gratuit de serviciile electronice fiscale

  • 23 Octombrie 2014 13:30
Comunicat de presă: Neplătitorii de TVA vor beneficia gratuit de serviciile electronice fiscale

Practicile bune de comunicare a Serviciului Fiscal de Stat cu contribuabilii prin intermediul serviciilor electronice fiscale, au pus bazele inițiativei de conectare gratuită la aceste servicii a agenților economici, inclusiv a neplătitorilor de TVA. Acțiunile respective au la bază Hotărârea Guvernului nr.164 din 05.03.2014, prin care s-a dispus implementarea generalizată a sistemului…

Practicile bune de comunicare a Serviciului Fiscal de Stat cu contribuabilii prin intermediul serviciilor electronice fiscale, au pus bazele inițiativei de conectare gratuită la aceste servicii a agenților economici, inclusiv a neplătitorilor de TVA. Acțiunile respective au la bază Hotărârea Guvernului nr.164 din 05.03.2014, prin care s-a dispus implementarea generalizată a sistemului de declarare fiscală prin utilizarea tehnologiilor informaționale (e-declarații), încît cel puțin 60% din declarațiile fiscale să fie depuse prin internet.

Reieșind din cele expuse, primii 1 500 neplătitori de TVA, care se vor înregistra pentru conectare, vor beneficia de acces la toate serviciile fiscale electronice, ca metodă alternativă la mecanismul clasic de interacțiune și raportare fiscală - pe suport de hîrtie, nefiind însă obligatorie.

Astfel, începînd cu data de 20.10.2014 a fost inițiată procedura de programare preventivă a doritorilor pentru conectare la serviciul enunțat, care poate fi efectuată apelînd numărul de telefon (022) 822-222. Respectiv, agentul economic, în persoana directorului și a contabilului-șef, la data și ora comunicată de operator se va prezenta la unul dintre Centrele de Conectare Regională stabilite de Î.S. „Fiscservinform”, după cum urmează:

CCR pe mun. Chișinău- mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfînt, nr. 162, et. 2, oficiul 220 (în incinta Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare); CCR pe mun. Bălți- mun. Bălți, str. Ștefan cel Mare, nr. 128 (în incinta IFS teritorial pe mun. Bălți); CCR pe mun. Comrat- mun. Comrat, str. Comsomolului, nr. 20 (în incinta IFS teritorial pe mun. Comrat). Adițional, Vă informăm că procedura de abonare va fi lansată din 03.11.2014, care va dura pînă la data de 31.12.2014. În acest mod, pentru a beneficia de acces la serviciile fiscale electronice este necesar de a prezenta în momentul conectării următorul set de documente:

copia buletinului de identitate a persoanelor responsabile ale entității (conducător șicontabil-șef sau altă persoană împuternicită în modul stabilit), însoțită de original; ordinul de desemnare ori procura de împuternicire a persoanei responsabile de prezentarea documentelor fiscale electronice prin intermediul serviciilor fiscale electronice, semnate de conducătorul entității raportoare, cu aplicarea ștampilei (conducătorul și contabilul-șef vor fi aceiași ca și în informația din Sistemul Informațional al SFS); originalul și copia procurii autentificate notarial privind împuternicirea persoanei cu dreptul de a semna dările de seamă fiscale din numele entității raportoare, de a semna Acordul de conectare la serviciile fiscale electronice și de a ridica semnătura (în cazul persoanelor ce substituie conducătorul și/sau contabilul-șef, în cazul altor persoane decît conducătorul și contabilul-șef, precum și în cazul prezentării numai a persoanei indicate în ordinul/procura de împuternicire a persoanei responsabile); copia extrasului din Registrul de stat al unităților de drept /Registrul de stat al persoanelor juridice, eliberat nu mai tîrziu de 15 (cincisprezece) zile înainte de data prezentării acestuia Operatorului, însoțită de original, dacă în SISF lipsește informația privind modificarea persoanei responsabile. ștampila entității raportoare. Ulterior procedurii de conectare, fiecare agent economic va primi gratuit 2 (două) semnături electronice de autentificare și posibilitatea de utilizare nelimitată a serviciilor electronice fiscale.
Reamintim că aceste servicii au fost implementat în anul 2009 cu scopul de a facilita interacțiunea persoanelor fizice și juridice cu Serviciul Fiscal de Stat pe aspecte ce țin de raportare fiscală.
Pentru utilizarea serviciilor enunțat, contribuabilul are nevoie de un calculator cu conexiune la internet și un instrument de autentificare (semnătură electronică, digitală sau mobilă). Serviciile electronice fiscale sunt disponibile 24/24, oferind posibilitatea expedierii documentelor fiscale de oriunde. Adițional, utilizarea acestor servicii presupune performanță, comoditate, economie de timp și resurse, precum și certitudinea onorării la timp a obligațiunilor fiscale.

Pentru informații suplimentare, contactați Centrul Unic de Apel al SFS  la numărul de telefon 08000 1525 (apel gratuit) sau vizitați portalul servicii.fisc.md.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Obiectiv, România!
Meteo Chișinău
20,52
Cer senin
Umiditate:55 %
Vint:7,2 m/s
Fri
14
Sat
14
Sun
15
Mon
16
Tue
16
Arhivă Radio Chișinău