COMUNICAT DE PRESĂ: Acces la servicii electronice fiscale în orice IFS teritorial
-
25 Februarie 2015 10:38
Reieșind din condițiile modernizării și implementării ample a tehnologiilor avansate în toate sferele de activitate, raportarea fiscală pe suport de hârtie a devenit una irelevantă.
În acest context, Serviciul Fiscal de Stat a întreprins un șir de măsuri pentru ca comunicarea fiscală cu contribuabilii să fie realizată într-un mod cât mai eficient și comod.
Astfel, persoanele fizice și cele juridice beneficiază de acces la un spectru vast de servicii electronice fiscale, inclusiv la SIA „Declarație electronică” - metodă modernă de expediere on-line a dărilor de seamă fiscale la orice oră și de oriunde.
Pentru a intensifica aceste acțiuni, întru asigurarea conectării agenților economici recent deveniți plătitori de TVA în condiții optime și comode, comunicăm că agenții economici care se încadrează în această categorie, se pot conecta la serviciile enunțate și în cadrul oficiilor fiscale teritoriale.
Respectiv, pentru a semna actele necesare și a recepționa semnăturile electronice de autentificare în cadrul Inspectoratelor Fiscale de Stat teritoriale, care permit interacțiunea on-line cu autoritatea fiscală, este necesar de a parcurge următoarele etape:
1. Înregistrarea preventivă pe portalul servicii.fisc.md, în calitate de persoană juridică, a persoanelor responsabile de semnarea documentelor fiscale din cadrul entității raportoare. Lipsa înregistrărilor duce la imposibilitatea oferirii accesului la serviciile fiscale electronice și generarea semnăturilor electronice de autentificare;
2. Scanarea și expedierea pe adresa de e-mail [email protected]a documente enumerate în continuare, originalul cărora va fi prezentat în momentul semnării actelor necesare la oficiul fiscal teritorial:
a) copia buletinului de identitate a persoanelor responsabile de semnarea documentelor fiscale din cadrul entității (conducător și contabil-șef sau altă persoană împuternicită în modul stabilit);
b) ordinul de desemnare ori procura de împuternicire a persoanei responsabile de prezentarea documentelor fiscale electronice prin intermediul serviciilor fiscale electronice, semnate de conducătorul entității raportoare, cu aplicarea ștampilei (conducătorul și contabilul-șef vor fi aceiași ca și în informația din SISF);
c) copia procurii autentificate notarial privind împuternicirea persoanei cu dreptul de a semna documentele fiscale electronice din numele entității raportoare, de a semna Acordul de conectare la serviciile fiscale electronice a persoanelor juridice și de a ridica semnătura (în cazul persoanelor ce substituie conducătorul și/sau contabilul-șef, în cazul altor persoane decît conducătorul și contabilul-șef, precum și în cazul prezentării numai a persoanei indicate în ordinul / procura de împuternicire a persoanei responsabile);
Suplimentar la documentele specificate, în caz de necesitate, entitatea raportoare va prezenta Centrului de Certificare, prin adresa electronică [email protected], următoarele documente:
a) copia autentificată a încheierii, hotărîrii / deciziei instanței de judecată sau a organului de conducere împuternicit, în care sunt stipulate drepturile administratorului (provizoriu, insolvabilității, fiduciar) sau lichidatorului (membrului comisiei de lichidare), dacă entitatea raportoare se află în proces de insolvabilitate sau lichidare;
b) copia permisului de ședere și / sau a certificatul de atribuire a codului fiscal, eliberat de organul fiscal conform art. 163 alin. (7) al Codului fiscal, pentru conducătorul entității raportoare care este cetățean străin sau apatrid;
c) copia Certificatului de înregistrare a subiectului impunerii cu T.V.A., dacă informația privind înregistrarea respectivă în SISF lipsește la momentul conectării (se prezintă de către entitățile ce cad sub incidența prevederilor art. 187 alin. (21 ) al Codului fiscal);
d) copia extrasului din Registrul de stat al unităților de drept /Registrul de stat al persoanelor juridice, eliberat nu mai târziu de 15 (cincisprezece) zile înainte de data prezentării acestuia Operatorului, dacă în SISF lipsește informația privind modificarea persoanei responsabile.
În cazul expedierii pachetului de documente incomplet sau depistării neconformităților dintre setul de documente prezentat electronic și informația despre înregistrarea Dvs. din SISF,Veți fi informat telefonic sau prin intermediul poștei electronice de către Centrul de Conectare al Î.S. „Fiscservinform” despre necesitatea prezentării pachetului de documente complet și/sau înlăturarea cauzelor ce au condiționat refuzul conectării la serviciile fiscale electronice.
Concomitent, dacă ați expediat toate actele necesare, Centrul de Certificare va asigura generarea semnăturilor electronice, va completa și sigila plicul cu dosarul Dvs., care vor fi expediate către IFS teritoriale, prin intermediul poștei speciale.
În momentul recepționării dosarului Dvs., expediat de către Centrul de Certificare al Î.S. „Fiscservinform”, IFS teritorial Vă va informa despre data și ora conform cărora trebuie să Vă prezentați pentru semnarea actelor juridice și recepționarea semnăturilor electronice de autentificare.
Atenționăm că, la momentul prezentării pentru conectare la servicii electronice fiscale este necesar să prezentați în original documentele specificate.
Scopul campaniei de abonare a contribuabililor, recent deveniți plătitori de TVA la serviciile electronice fiscale în toate IFS teritoriale are la bază dezideratul de fortificare a cadrului de colaborare între autoritatea fiscală și oamenii de afaceri, astfel încât să fie justificată misiunea SFS: „Funcționarul fiscal în serviciul contribuabilului”.
Specificăm, că subiecții impunerii cu TVA și persoanele fizice beneficiază gratuit de aceste servicii. Concomitent, persoanele juridice, care nu fac parte din categoria plătitorilor de TVA și care aleg să interacționeze prin instrumente moderne cu SFS, se pot abona contra plată la serviciile electronice fiscale în cadrul Centrelor de Conectare Regională din mun. Chișinău, Bălți, Comrat și or. Cahul.
Pentru informații suplimentare, Vă rugăm să apelați Centrul Unic de Apel al SFS, la numărul de telefon 0 8000 1525 sau să vizitați portalul servicii.fisc.md