Companiile specializate în difuzarea de conținut online au convenit noi măsuri de combatere a știrilor false

  • 26 Septembrie 2018 18:10
Companiile specializate în difuzarea de conținut online au convenit noi măsuri de combatere a știrilor false

Facebook, Google și alte companii specializate în difuzarea de conținut online au convenit în mod voluntar asupra unor măsuri de combatere a știrilor false (fake news) pe fondul temerilor că acestea ar putea influența alegerile, a anunțat miercuri Comisia Europeană, informează Reuters.

În contextul organizării de alegeri pentru Parlamentul European în mai 2019, executivul comunitar dorește să dejoace posibilul amestec străin, în urma acuzațiilor privind interferența în alegerile prezidențiale din SUA din 2016 și în referendumul în care britanicii s-au pronunțat pentru ieșirea țării lor din Uniunea Europeană.

Anterior în cursul acestui an, Comisia Europeană a indicat că giganții din domeniu, precum Facebook și Google, și reprezentanții companiilor din domeniul publicității au elaborat un cod de practici în vederea înlăturării conținutului ilegal sau înșelător.

Facebook, Google, Twitter, Mozilla și companiile de publicitate au răspuns cu o serie de măsuri, a explicat comisarul european pentru societate digitală, Mariya Gabriel.

Printre aceste măsuri figurează transparența în publicitatea politică, închiderea conturilor online false, o monitorizare mai atentă a reclamei pe site-urile care furnizează știri false și respingerea plăților legate de astfel de site-uri.

Sursa: Agerpres

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Matinal cu Victoria Cușnir și Sergiu Scânteian
Meteo Chișinău
11,63
Cer acoperit de nori
Umiditate:95 %
Vint:3,09 m/s
Sat
13
Sun
15
Mon
15
Tue
15
Wed
16
Arhivă Radio Chișinău