Companiile aeriene sunt sfătuite să verifice siguranța avioanelor care sunt reintroduse în serviciu
-
15 Decembrie 2020 11:04
Organismele de reglementare, companiile de asigurări și experții avertizează companiile aeriene să verifice cu atenție avioanele care sunt reintroduse în serviciu după ce au stat blocate la sol în perioada pandemiei de COVID-19, menționând probleme cu pregătirea piloților, erorile de mentenanță și cuiburile de insecte care blochează senzorii avioanelor, transmite Reuters, preluat de Agerpres.
Numărul fără precedent de avioane blocate la sol din cauza coronavirusului, care la un moment au reprezentat două treimi din flota mondială, a provocat o explozie a numărului de probleme raportate pe măsură ce companiile aeriene le reintroduc în serviciu.
Potrivit Asociației Internaționale de Transportat Aerian (IATA), numărul de aterizări cu probleme a crescut exploziv în acest an. Alarmate de datele IATA, companiile de asigurări au început să adreseze întrebări companiilor aeriene dacă piloții lor fac o pregătire suplimentară cu accent pe aterizări, a spus Gary Moran, director pentru Asia la borkerul de asigurări Aon PLC. "Vor să știe care sunt circumstanțele în care se desfășoară această pregătire", a spus Moran.
Însă pregătirea piloților nu este singura îngrijorare. Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației (EASA) a raportat o "tendință alarmantă" cu privire la numărul de rapoarte cu privire la date incorecte cu privire la viteză și altitudine furnizate de senzorii avioanelor cu prilejul primului zbor al unui avion care a stat mai mult timp blocat la sol. Au existat cazuri în care procedurile de decolare au trebuit să fie abandonate iar avionul a revenit la bază.
În majoritatea cazurilor problemele s-au datorat unor insecte care și-au făcut cuiburi în tubul pitot, un senzor care transmite date computerelor de la bordul avioanelor. În luna iunie, un comandant al unui avion Wizz Air a fost nevoit să abandoneze procedura de decolare după ce senzorul care măsoară viteza avionului arăta zero. La o examinare ulterioară a avionului a fost descoperit un cuib de insecte în unul dintre tuburile pitot, după ce avionul fusese parcat la sol timp de 12 săptămâni înaintea zborului.
Insectele care au blocat tubul pitot au contribuit la prăbușirea unui avion Birgenair în 1996, o catastrofă care a provocat decesul a 189 de persoane la bord.
Kate Seaton, partener la firma de avocatură HFW, spune că echipajele avioanelor trebuie să fie conștiente de posibilele defecte care este posibil să nu fie identificate corect în momentul în care avioanele au fost reintroduse în serviciu după o perioadă fără precedent de blocare la sol. "Suntem într-o situație fără precedent iar industria trebuie să ia măsuri pentru a diminua riscurile și să fie pregătită pentru ceva neașteptat", spune Kate Seaton.
Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației (EASA) a spus luna trecută că printre problemele semnalate la avioanele care au fost blocate la sol pentru o perioadă prelungită se numără oprirea unui avion în timpul zborului, diminuarea presiunii în sistemul de frânare și descărcarea bateriilor de urgență.
Companiile aeriene susțin că au pus la punct programe de pregătire pentru piloții care reintră în serviciu, programe care variază de la cursuri de teorie până la ședințe în simulator și verificări în timpul zborurilor, în funcție de durata absenței lor de la lucru.
Sursa:Agerpres