Companii vitivinicole din Rep. Moldova vor beneficia de granturi în valoare de sute de mii de lei pentru promovare și marketing
-
12 Iulie 14:21
Cel puțin 15 companii vitivinicole din diferite regiuni ale Republicii Moldova vor beneficia de granturi de până la 800 de mii de lei pentru susținerea vinăriilor în promovarea exporturilor. În cadrul concursului de granturi „Promovarea exporturilor vinului Moldovei” (WESA), producătorii și autoritățile s-au referit la problemele principale cu care se confruntă industria vitivinicolă a Rep. Moldova și au fost propuse strategii de soluționare a acestora, transmite Radio Chișinău.
Obiectivele apelului de granturi sunt creșterea vânzărilor de vin îmbuteliat sub egida brandului de țară Wine of Moldova pe piețele netradiționale, dezvoltarea parteneriatelor și extinderea rețelei de distribuție, creșterea vizibilității internaționale și construirea unei imagini pozitive a Vinului Moldovei pentru consumatorii din piețele țintă.
Această inițiativă este finanțată de Fondul Antreprenorial Ucraina-Moldova-America, implementat de ANTRIM (Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova), în parteneriat cu Oficiul Național pentru Vin din cadrul USAID.
Bugetul total de finanțare se ridică la 8 milioane de lei mdl, dintre care 300,000 de lei mdl sunt rezervate micilor producători, 600,000 de lei mdl - vinăriilor de nouă generație, iar 1,000,000 de lei mdl le vor reveni campionilor în export.
Proiectul presupune acoperirea cheltuielilor pentru marketing și comunicarea brandului, evenimente și activități de promovare directă, precum și colaborări și parteneriate între branduri, a menționat ministrul Agriculturii Vladimir Bolea:
„Să produci este maxim jumătate din succes. Să poți să-ți promovezi produsul, să fii prezent pe piață, să ai competențe și posibilitate financiară, dacă ai aceste competențe, să ajungi pe piață, să prezinți un produs, este o sarcină extrem de complicată pentru mulți și foarte mulți agricultori din Republica Moldova, chiar care produc astăzi produse de calitate. (…) Eu aș vrea foarte mult ca, pentru că Ministerul Agriculturii are un suport deosebit pentru micro și micii producători agricoli, să prevedeți modalitatea prin care să beneficieze de suport cei mari, dar pe lângă ei să-i poată atrage și pe cei mici.”
De asemenea, președintele Consiliului Fondului American pentru Întreprinderi Ucraina-Moldova, care contribuie la creșterea industriei vitivinicole a Republicii Moldova din 1995, a reafirmat rolul marketingului în promovarea vinului moldovenesc pe piața internațională.
„Scopul nostru este de a îmbunătăți strategiile de marketing, ajutându-vă să vă diversificați produsele pe piețele cu valoare adăugată, inclusiv UE, America de Nord și Japonia. Moldova are un produs excelent, dar elementul crucial este marketingul. Marketingul eficient, pentru a ajunge la consumatorii globali și la cele mai bune piețe. Programul de granturi WESA – promovarea exporturilor vinului Moldovei, este conceput pentru a sprijini aceste obiective prin creșterea vânzărilor și a profiturilor. Dispunând de un buget total de 8 milioane de lei moldovenești, se așteaptă ca prin intermediul programului să beneficieze cel puțin 15 vinării, acoperind o gamă de vinuri destinate pentru șapte piețe țintă de export.”, a declarat Denis Johnson.
Printre criteriile de evaluare a dosarelor se numără fezabilitatea proiectului și abordarea tehnică, egalitatea de gen, incluziunea socială și dezvoltarea comunității, inovații, creativitate și valoarea adăugată generată.
Durata implementării activităților este de 12 luni, timp în care producătorii vinicoli beneficiari, potrivit lui Denis Johnson, vor avea ocazia să dezvolte campanii strategice de marketing, să își adapteze produsele pentru a satisface cerințelor clienților și să inoveze prin campanii digitale și colaborări intersectoriale în cadrul turismului și industriei creative.
Citiți și: Republica Moldova devine capitala europeană a turismului vitivinicol