Compania British Airways, vizată de o plângere în nume colectiv după o scurgere masivă de date personale
-
12 Ianuarie 2021 19:19
Compania aeriană British Airways este vizată de o plângere în nume colectiv în Regatul Unit, 16.000 de clienți susținând că au avut de suferit de pe urma unei scurgeri masive de date personale în anul 2018, a anunțat marți cabinetul de avocatură PGMBM, transmite AFP, potrivit Agerpres.
Această acțiune a grupului este cea mai importantă inițiată vreodată în Regatul Unit referitoare la protecția datelor, estimează într-un comunicat cabinetul PGMBM.
Plângerea a fost autorizată de către justiție și obiectivul PGMBM este de a convinge cât mai mulți clienți să se alăture acestei acțiuni în justiție.
În total, 420.000 de clienți ar fi fost afectați de scurgerea masivă de date.
Un atac informatic a profitat de o breșă în sistemele informatice ale British Airways și a permis furtul de date personale și financiare, ceea ce înseamnă nume, adrese, numere ale cardurilor bancare și codurile de securitate de pe spatele cardurilor clienților.
Compania aeriană a trebuit să plătească în octombrie o amendă de 20 milioane lire sterline, potrivit unei decizii a ICO, agenția britanică pentru protecția datelor persoanelor.
Cabinetul PGMBM consideră că fiecare victimă ar putea primi până la 2.000 de lire, ceea ce ar reprezenta costuri de 800 de milioane de lire pentru compania aeriană.
Pasagerii pot subscrie la această plângere până la data de 19 martie.