Cine, când și cum a decis concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău (Mold-street.com)
-
14 August 2019 09:57
Comisia parlamentară de anchetă pentru analiza modului în care s-au desfășurat privatizările în perioada 2013 - 2019, condusă de deputatul Igor Munteanu, a sesizat Centrul Național Anticorupție și Procuratura Generală despre cum s-a desfășurat concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău, scrie mold-street.com.
Nu este prima dată când se cere verificarea și anchetarea concesionării AIC în cei șase ani de când a fost cedat pentru o perioadă de 49 de ani acest obiectiv strategic național, potrivit sursei citate.
Oficial, decizia de concesionare a aeroportului a fost luată în ultima zi de mandat al Guvernului în exercițiu Filat II, pe 30 mai 2013. Decizia a fost pregătită de Ministerul Economiei, condus pe atunci de democratul Valeriu Lazăr, iar unul dintre argumente era necesitatea de a atrage investiții în modernizarea AIC.
Guvernul condus de interimarul Iurie Leancă a susținut proiectul. Până și liberalul Anatol Șalaru, ca ministru al Transporturilor, a sprijinit inițiativa, afirmând ulterior că aeroportul ”trebuia concesionat pentru că aducea pierderi iar o administrație privată este mai bună”.
Datele oficiale arată însă că acest argument era unul fals, iar Aeroportul Internațional Chișinău era o întreprindere de stat profitabilă. AIC a înregistrat în anii 2009-2013 (până la concesionare), profituri de circa 120 milioane lei.
Citiți continuarea pe Mold-street.com