Potrivit Bizlaw.md nbvxcz bncz cx , o practică comercială este, de regulă, înșelătoare dacă vânzătorul dă informații false ori incorecte sau omite informații esențiale de care ai nevoie pentru a face o achiziție corespunzătoare. De exemplu, un vânzător nu poate:
- să afirme în mod fals că bunul sau serviciul este disponibil doar pentru o perioadă limitată;
- să promită un premiu și să nu acorde acel premiu sau un premiu echivalent;
- să prezinte drepturi pe care ți le oferă legea ca fiind "condiții speciale incluse în oferta de vânzare";
- să facă afirmații false cu privire la calitatea terapeutică a produsului sau să îți trimită o factură împreună cu mostrele produsului și să te facă să crezi că de fapt le-ai comandat.
O practică comercială este agresivă dacă vânzătorul îți restricționează alegerile prin hărțuire fizică sau psihică, prin coerciție sau prin influență nejustificată. De exemplu, un comerciant nu poate:
- să te viziteze la domiciliu și să ignore cererea ta de a pleca sau de a nu mai reveni;
- să sune insistent sau să trimită e-mail-uri cu oferte nedorite;
- să îți trimită bunuri pe care nu le-ai comandat și să solicite plata acestora;
- să lase impresia că nu poți pleca până când nu semnezi un contract;
- să te facă să crezi că deja ai câștigat sau vei câștiga un premiu după ce vei face ceva, în cazul în care ți se solicită să plătești pentru a primi premiul.
Orice acțiune a unui vânzător de a face publicitate, a promova ori a vinde bunuri sau servicii către tine este o practică comercială. În general, comercianții trebuie să fie corecți și să acționeze cu bună credință atunci când încearcă să îți vândă ceva și nu pot încerca să îți influențeze comportamentul de cumpărare într-un mod care îți poate prejudicia interesele economice. În particular, ei nu te pot înșela cu informații false sau omițând informații și nici nu au voie să fie agresivi față de tine.
Un exemplu de practici comerciale înșelatoare este situația când agentul economic plasează o reclamă pe geamul magazinului sau pe panoul publicitar prin care anunță că produsele sunt la 50% reducere, dar odată intrând în magazin și examinând produsele constați oferta doar pentru unele produse. Pentru evitarea situațiilor de interpretare eronată a ofertei publicitare se recomandă comercianților să specifice că oferta comercială este doar pentru produsele selectate și să se asigure că oferă consumatorilor produse cu reducerea maximă precum și că dispun de stocuri suficiente pentru toată perioada ofertei comerciale.
În cazul în care consideri că ești victima unei practici comerciale incorecte, poți cere ajutorul Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței.