Care sunt regulile de returnare a produselor procurate care pot avea anumite defecte sau nu mai corespund necesităților
-
06 Aprilie 2022 16:48
Produsele procurate pot avea anumite defecte sau, pur și simplu, nu mai corespund necesităților, informează Bizlaw.md.
Cum trebuie să procedeze consumatorii în aceste situații și care sunt drepturile lor prevăzute de legislație puteți afla din informațiile publicate de Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieții, mai scrie sursa citată.
Care sunt drepturile consumatorilor în cazul produselor corespunzătoare?
- de a preschimba produsul cu unul similar sau de o calitate mai bună, cu achitarea diferenței de preț, dacă nu-l poate utiliza conform destinației.
- în caz că produsul nu poate fi schimbat, consumatorul are dreptul să solicite restituirea banilor.
Care sunt condițiile de returnare a unui produs?
- dacă se va adresa timp de 14 zile calendaristice din ziua cumpărării, dovadă fiind bonul de casă (este necesară prezența nemijlocită a cumpărătorului), pentru a reuși preschimbarea produsului sau solicitarea banilor.
- dacă va prezenta produsul în stare nouă, ceea ce presupune caă acesta: să nu fie purtat, să nu conțină defecte și lovituri mecanice, să fie etichetat, starea produsului să-i permită vânzătorului o nouă comercializare.
Există o listă a produselor nealimentare de calitate corespunzătoare ce nu pot fi înlocuite cu un produs similar:
- articole de bijuterii (articole din metale prețioase, pietre scumpe);
- lenjerie intimă și lenjerie de pat;
- articole de igienă individuală (periuțe de dinți, pieptene, pensete, aparate de ras electrice sau manuale);
- articole de parfumerie și cosmetică;
- mărfuri textile (țesături din bumbac, mătase, lână, panglici) etc.
Care sunt drepturile consumatorilor în cazul produselor necorespunzătoare?
- repararea gratuită a produsului:
- Pe perioada reparației produsului, comerciantul este obligat, în termen de 3 zile, să asigure în schimb consumatorul cu un produs funcționabil de uz casnic.
- În cazul produselor de dimensiuni mari, cheltuielile de transport sunt suportate de comerciant..
- Reparația urmează a fi efectuată într-un termen util și convenabil consumatorului.
- Termenul de reparație trebuie respectat, în caz contrar intervin penalități în favoarea consumatorului.
- înlocuirea produsului procurat cu un produs de calitate similară;
- întoarcerea banilor pentru produsul necalitativ.
Consumatorii care se confruntă cu neclarități la procurarea unui produs sau prestarea unui serviciu se pot adresa la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței: Telefonul Consumatorului 022 51 51 51; adresa: mun.Chișinău, str.Vasile Alecsandri 78.