British Airways preconizează o revenire la normal după o pană informatică uriașă
-
30 Mai 2017 10:40
După trei zile de întârzieri și anulări, compania British Airways (BA) a preconizat o revenire la normal marți în ceea ce privește decolările de pe aeroportul Heathrow, cel mai important din Europa, informează AFP.
Compania, afectată de o uriașă pană informatică în timpul weekendului, a afirmat că va menține 'totalitatea programului' de zboruri ale sale prevăzute marți de pe Heathrow și Gatwick, un alt mare aeroport londonez, notează Agerpres.
'Sistemul nostru informatic este pe deplin funcțional și vom opera totalitatea programului pe Heathrow și Gatwick', a subliniat BA într-un comunicat. Însă 'mai este de lucru' pentru a putea să restituim bagajele lipsă pasagerilor, a recunoscut compania britanică.
Luni, 27 de zboruri spre destinații europene au trebuit din nou să fie anulate. Weekend-ul a fost cu precădere haotic, cu zeci de mii de pasageri victime a sute de anulări de zboruri îmbulzindu-se în halele aeroporturilor londoneze în căutare de informații.
Compania British Airways a fost de asemenea acuzată marți că a facturat cu până la 62 de pence (subdiviziune a lirei sterline — n.r.) pe minut apelurile spre o linie telefonică de asistență.
Directorul general Alex Cruz a declarat luni că nu are intenția să demisioneze și că pana uriașă nu are nimic de-a face cu reducerea cheltuielilor.
La rândul său, sindicatul GMB a estimat că problema ar fi putut fi evitată dacă BA nu ar fi făcut reduceri în rândul informaticienilor săi în Marea Britanie și nu ar fi delocalizat locurile de muncă în India.
Pana informatică survenită în plin weekend prelungit în Marea Britanie ar putea costa, potrivit unor estimări, până la 100 de milioane de lire sterline (115 milioane de euro). BA a anunțat că analizează cererile pentru rambursare ale clienților săi care nu au putut călători.