Brandul „Vinul Moldovei” s-a bucurat de succes la expoziția de la Dusseldorf
-
17 Martie 2016 17:47
Pentru al treilea an consecutiv vinurile moldovenești reușesc să surprindă vizitatorii celei mai mari expoziții europene de vinuri și băuturi alcoolice – ProWein 2016, desfășurată între 13-15 martie la Dusseldorf, Germania.
Standul Republicii Moldova a găzduit 200 cele mai bune vinuri, divinuri și spumante produse de către 30 de companii vinicole autohtone și a reușit să atragă peste 2 mii de vizitatori, transmite IPN.
Potrivit unui comunicat de presă al Oficiului Național al Viei și Vinului, produsele au fost prezentate publicului internațional sub egida brandului de țară „Vinul Moldovei. O legendă vie”. „Ne îndreptăm eforturile spre promovarea vinurilor moldovenești pe piețele externe, pentru a crește exporturile de produse cu valoare adăugată înaltă”, a menționat viceministrul agriculturii și industriei alimentare Vasile Luca.
Pe parcursul celor trei zile ale evenimentului, standul Republicii Moldova, cu o suprafață de 180 de metri pătrați a fost vizitat de peste 2 500 de oaspeți din toată lumea. Vizitatorii, inclusiv jurnaliști, distribuitori și importatori de vinuri, au fost întâmpinați de promoteri în costume naționale, care le-au oferit cadouri cu sticle promoționale, precum și informații despre tradițiile seculare ale vinificației în Moldova și sugestii privind destinațiile turistice vitivinicole din Republica Moldova.
„Toți cei care au participat la evenimentele organizate la standul Republicii Moldova au avut doar cuvinte de laudă pentru produsele noastre. Consider că participarea noastră la ProWein a avut un aport important la consolidarea notorietății brandului Vinul Moldovei la nivel internațional. Sunt sigur că prin eforturile noastre vom reuși să-l facem cunoscut în întreaga lume”, a menționat Dumitru Munteanu, directorul ONVV.
„Participarea la cea mai mare expoziție europeană, ProWein 2016 este o bună ocazie pentru a comunica profesioniștilor din domeniu schimbările și progresele sectorului vinicol al Republicii Moldova, exprimate prin calitatea produsului și prin aplicarea unor abordări moderne de marketing”,a menționat Sergiu Botezatu, manager de proiecte USAID Moldova.
Ediția din acest an a expoziției ProWein a întrunit 6 200 de expozanți din 59 de țări, care și-au prezentat produsele celor peste 55 de mii de vizitatori, inclusiv numeroși profesioniști. Participarea Republicii Moldova la expoziție a fost organizată și finanțată de Oficiul Național al Viei și Vinului, cu susținerea partenerului strategic de dezvoltare, Proiectul de Competitivitate USAID, și suportul programului CBI.