ANUNȚ pentru cei cu MAȘINI DIESEL
-
26 Mai 2015 12:02
Emisiile mașinilor diesel nu sunt măsurate în trafic, ci în condiții de laborator, iar Uniunea Europeană vrea să schimbe asta.
Iar studiile arată că în trafic, de fapt, noxele sunt mai mari și atunci trebuie schimbată configurația pentru a le aduce în limitele normelor legale. Înseamnă costuri care se vor transfera către consumator. Constructorii de mașini se gândesc cu groază că acest proiect ar putea deveni lege.
Din septembrie 2017, emisiile mașinilor diesel ar putea fi măsurate pe stradă, însă aceasta era o veste foarte rea pentru producători. Unele studii arată că emisiile măsurate în condiții reale de trafic sunt cu o treime mai mari decât cele măsurate în laboratoare autorizate.
Aceste date sunt înregistrate de organizațiile de mediu, însă dacă măsuratorile oficiale ar ajunge la aceeași concluzie, pasul următor ar fi reproiectarea mașinilor, astfel încât să respecte pragurile de poluare impuse de lege. Doar că e vorba de un număr uriaș de mașini.
Automobilele diesel sunt deosebit de populare în Europa, unde reprezintă jumătate din vehiculele proaspăt vândute. Dacă în urma testelor din trafic, nivelul acestor particule apare periculos de mare, ar putea fi o greșeală foarte costisitoare pentru producători. Potrivit unei analize a celor de la BNP Paribas, dacă noul sistem de testare va identifica un nivel al emisiilor cu doar 10% peste cel măsurat în prezent în laboratoare, atunci costurile de proiectare ar putea crește cu până la 400 de euro pentru un vehicul.
Producătorii de mașini de serie, care în general câștigă doar 500 de euro pe vehicul, într-un an bun, ar fi grav afectați, avertizează BNP Paribas. Autorii raportului spun că „pentru Diesel, jocul s-a terminat”. Unele mașini ar putea fi amenințate cu extincția în vreme ce mașinile pe benzină ar putea căpăta o cotă de piață mai mare cu zero efort. Până atunci însă, producătorii auto se confruntă cu lacunele legii.
Asociația producătorilor auto europeni susține că noul sistem de testare a emisiilor va impune companiilor să facă schimbări majore în testarea și dezvoltarea unor noi vehicule, dar acest lucru va fi dificil pentru că reglementările sunt incomplete. Potrivit asociației, actuala propunere nu respectă foarte multe criterii, nu vine cu un set complet de cerințe și nici cu limite clare de performanțe. Într-un comunicat de presă, reprezentantii asociatiei spun că „industria trebuie să proiecteze în prezent pentru a respecta reglementări care vor fi cunoscute abia anul viitor”.