Andrei Spînu: „Cu segment transnistrean al hotarului închis și cu podul de la Kuchurhan aruncat în aer, infrastructura feroviară din stânga Nistrului devine un morman de fier vechi”

  • 22 August 2022 17:09
Andrei Spînu: „Cu segment transnistrean al hotarului  închis și cu podul de la Kuchurhan aruncat în aer, infrastructura feroviară din stânga Nistrului devine un morman de fier vechi”

Într-o postare pe canalul său de Telegram, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, consideră că, odată cu reluarea transportului pe segmentul de cale ferată Basarabeasca – Beryzino, regiunea transnistreană va fi ocolită, iar infrastructura feroviară din stânga Nistrului va deveni „un morman de fier vechi”.

„Reluarea circulației trenurilor marfare pe segmentul Basarabeasca – Beryzino, cu ieșire la mare și ocolind Transnistria, va crește atractivitatea infrastructurii de transport a Moldovei în contextul cererii regionale și globale sporite la grâu, produse petroliere, minerale, îngrășăminte, alte poziții.

Cu vechea nouă „scurtătură” feroviară operațională de azi, cu segment transnistrean al hotarului  închis și cu podul de la Kuchurhan aruncat în aer încă în prima lună de război, infrastructura feroviară și stocul rulant din stânga Nistrului devin un morman de fier vechi cu perspective mai mult decât incerte.

Cea de a doua linie de cale ferată care traversează regiunea transnistreană la nord de mulți ani deservește aproape exclusiv uzina metalurgică de la Râbnița și a pierdut relevanța de tranzit”, a scris Andrei Spînu.

Amintim că, după exact două luni de lucrări, tronsonul de cale ferată Basarabeasca - Beryzino a devenit funcțional.

Tags

Alte Noutati

LIVE: MUZICĂ
Meteo Chișinău
9,4
Cer fragmentat
Umiditate:99 %
Vint:7,72 m/s
Sat
4
Sun
2
Mon
1
Tue
1
Wed
2
Arhivă Radio Chișinău