Anatolie Donciu: „Arhiva electronică instrument modern de procesare și stocare a datelor”
-
05 Decembrie 2014 20:58
Comisia Națională de Integritate (în continuare CNI), prin importanța obiectului de activitate consacrat, are drept scop descurajarea comportamentelor care generează corupție la nivelul administrației publice, fiind antrenată activ în aplicarea standardelor de integritate, a bunelor practici publice în domeniul managementului din sectorul instituțiilor de stat.Conform legislației…
Comisia Națională de Integritate (în continuare CNI), prin importanța obiectului de activitate consacrat, are drept scop descurajarea comportamentelor care generează corupție la nivelul administrației publice, fiind antrenată activ în aplicarea standardelor de integritate, a bunelor practici publice în domeniul managementului din sectorul instituțiilor de stat.
Conform legislației în vigoare, CNI își exercită atribuțiile privind declararea și controlul veniturilor și al proprietății persoanelor cu funcții de demnitate publică, judecătorilor, procurorilor, funcționarilor publici și a unor persoane cu funcție de conducere întru asigurarea transparenței și corectitudinii desfășurării actului de gestiune publică și pentru a preveni conflictul de interese.
Reieșind din acestea, Comisia are ca obiectiv implementarea mecanismului de verificare și de control al declarațiilor cu privire la veniturile și proprietatea persoanelor specificate și al declarațiilor de interese personale.
Conform art. 13 al Legii Nr. 1264 privind declararea și controlul veniturilor și al proprietății, Comisia Națională de Integritate publică pe pagina web declarațiile primite, în termen de 30 zile de la recepționare, asigurând accesul permanent la acestea.
Administrarea arhivei declarațiilor depuse către CNI prevede păstrarea acestor documente în formă fizică, care le expune numeroaselor riscuri, printre care: pierdere sau amestec de documente, consultare repetată, ce determină degradarea fișierelor arhivate, implică factorul uman în accesul la originalele fișierelor etc. Concomitent, multiplicarea repetată a actelor din arhiva fizică duce la majorarea cheltuielilor, iar regăsirea unui document este dificilă în timp, fapt ce duce la scăderea operativității privind prezentarea informației solicitate către public și organele de drept.
Luînd în considerare cele expuse, precum și imperativul de publicare a declarațiilor pe pagina web a CNI, a survenit necesitatea digitizării și arhivării electronice a documentelor menționate.
În urma licitației publice organizate de Comisia Națională de Integritate, Î.S.”Fiscservinform” a oferit cele mai performante soluții și costuri optimale în asigurarea procesului menționat. În acest mod, adițional la digitizarea a peste 80 mii de declarații, serviciul „Arhiva electronică” prestat Comisiei Naționale de Integritate de către Î.S. „Fiscservinform” a simplificat procesul de accesare și căutare a declarațiilor, care a devenit unul mult mai operativ. La fel, serviciul de arhivare în mod automatizat oferă posibilitatea de a urmări respectarea termenelor de depunere a declarațiilor, precum și de a verifica concomitent membrii familiei care declară împreună. Respectiv, prin intermediul serviciului poate fi creată o istorie a persoanelor care dețin funcții publice pe parcursul mai multor ani. Adițional, „Arhiva electronică” permite întocmirea unor rapoarte statistice pe diferite criterii: tipuri de subiecți ai declarării, pe anumite zone etc.
Potrivit dlui Anatolie Donciu, Președintele Comisiei Naționale de Integritate -„garanția succesului oricărei activități constă în relații de parteneriat sigure. Pentru CNI partenerii sunt instituțiile și oamenii apropiați nouă după misiune și obiective. Î.S. “Fiscservinform”este una dintre aceste instituții și reprezintă întreprinderea care, de asemenea oferă servicii în beneficiul societății, dispunînd de experiență în domeniul dezvoltării instrumentelor IT pentru diverse instituții publice.
În procesul de conlucrare cu echipa Î.S. „Fiscservinform”, aceștia au manifestat o abordare profesională aferent sarcinilor impuse prin contractul nostru de cooperare - digitizarea și procesarea declarațiilor cu privire la venituri și proprietate, precum și a declarațiilor de interese personale, realizîndu-le în mod operativ și cu un nivel înalt de calitate. Având în vedere atitudinea și inițiativa de care au dat dovadă angajații Î.S. „Fiscservinform”, eforturile depuse au dat performanțe bune. Totodată, serviciul „Arhiva electronică” s-a dovedit a fi un mecanism modern de procesare și stocare a datelor, carereprezintă o soluție eficientă de optimizare a activității CNI. Experiența de colaborare cu Î.S. „Fiscservinform”a fost și mai poate fi una de succes.”
În vederea asigurării unui nivel sporit de securitate al soluției dezvoltate, Î.S. ”Fiscservinform” a abordat un proces sistemic de protecție a datelor cu caracter personal, bazat pe legislația națională și standardele internaționale de protecție și securizare a datelor. Respectivul proces a cuprins următoarele:
Asigurarea confidențialității informației;
Asigurarea integrității datelor;
Asigurarea disponibilității infrastructurii informaționale si a serviciului electronic;
Sistemul enunțat oferă posibilitatea de a păstra conținutul documentelor în siguranță și pe termen lung, utilizate și partajate conform preferințelor și regulilor stabilite de utilizatori.
Pentru informații suplimentare privind serviciile prestate de Î.S. „Fiscservinform” contactați Centrul nostru de Apel la numărul de telefon (022) 822 222 sau vizitați pagina web fiscservinform.md