Analiști | Profitul companiei H&M ar putea scădea cu 10%

  • 24 Aprilie 2018 16:24
Analiști | Profitul companiei H&M ar putea scădea cu 10%

Hennes & Mauritz AB (H&M), al doilea retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial, va reduce probabil valoarea dividendelor pentru anul fiscal 2018, pentru prima dată de la listarea companiei, în 1974, transmite Bloomberg.

Compania suedeză ar urma să-și reducă dividendele cu 7,5%, arată un studiu realizat în rândul a 27 de analiști intervievați de Bloomberg. 

Deși H&M a reușit în ultimii ani să păstreze nivelul dividendelor la 9,75 coroane, se pare că este inevitabilă o plată mai redusă, susține majoritatea analiștilor. 

'Vom anunța la momentul potrivit dividendele propuse pentru anul fiscal 2018', a afirmat Nils Vinge, șeful relațiilor cu investitorii.

Analiștii se așteaptă ca în acest an H&M să raporteze o scădere de aproximativ 10% a profitului. 

Randamentul capitalului investit a scăzut cu 38%, și este cel mai redus nivel din ultimii 16 ani, în timp ce datoria companiei a urcat la un nivel record

În martie, H&M a raportat cel mai mic profit trimestrial din ultimii 16 ani, în condițiile în care grupul a acumulat un stoc record de haine nevândute în valoare de peste patru miliarde dolari.

În cele trei luni până la finele lunii februarie, primul trimestru al exercițiului fiscal al H&M, profitul operațional a scăzut cu 61%, până la 1,26 miliarde de coroane suedeze, comparativ cu 3,21 miliarde de coroane în perioada similară a anului trecut. Stocul de haine nevândute a crescut cu 7% în ultimul trimestru, până la nivelul de 4,3 miliarde dolari.

Problemele H&M au fost agravate de vremea neobișnuit de caldă înregistrată de Europa în luna ianuarie, urmată de valul de frig din februarie, care a dat peste cap industria de retail. Aceste evoluții au forțat compania să scadă și mai mult prețurile pentru a reduce stocurile.

Compania va deschide anul acesta 385 de noi magazine, față de 400 programate inițial, după ce în perioada august 2016 - august 2017 a inaugurat 418 de unități, ajungând la un total de 4.553 de magazine pe plan global. De asemenea, vor fi extinse vânzările online pe 43 de piețe până la sfârșitul anului. Deja, rivala Inditex vinde online pe 45 de piețe.

Pentru a sprijini comerțul electronic, H&M va extinde acordul de cooperare cu divizia de retail online a Alibaba, Tmall.

H&M se confruntă cu creșterea concurenței pe piața din Europa, după ce tinerii au preferat să facă achiziții de la retailerii online, cum ar fi Asos și Zalando.

Grupul suedez are opt branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday, Arket și H&M Home.

Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înființată în 1947, în Vasterls, Suedia.

 

Tags

Alte Noutati

LIVE: Agenda globală
Meteo Chișinău
18,24
Cer senin
Umiditate:52 %
Vint:3,6 m/s
Tue
17
Wed
18
Thu
18
Fri
19
Sat
22
Arhivă Radio Chișinău