Ala Nemerenco critică cele șapte scenarii propuse de Ministerul Educației privind revenirea în școli a elevilor

• 01 August 2020 10:00

Fostul ministru al Sănătății din Guvernul Sandu, Ala Nemerenco, a exprimat o opinie critică pe marginea celor 7 scenarii propuse de Ministerul Educației privind revenirea în școli a elevilor, începând cu 1 septembrie.

Ea remarcat că ”pentru copii va fi greu de impus purtarea măștii, mai ales celor din clasele mici. Ei uită să le îmbrace, le trag, le ating, le scapă pe jos, etc. Deci, trebuie pus accentul pe alte măsuri de protecție - distanțarea, cât mai multe ore în aer liber, spălarea cât mai frecventă a mâinilor, controlul medical repetat al copiilor pe parcursul zilei, etc.”, a scrie Ala Nemerenco pe pagina sa de Facebook.

Ea a subliniat că este importat pentru copii să meargă la școală, dar că cele mai multe dintre instituțiile de învățământ din Republica Moldova au o infrastructură precară, mai ales cele din zonele rurale. ”Din aceste motive, cele 7 scenarii aruncate pe capul APL și școlilor din teritorii sunt o abordare absolut neprofesionistă. E clar ca bună ziua că sunt necesare doar două scenarii - unul pentru localitățile cu o situație epidemiologică satisfăcătoare și unul pentru cele cu risc mare de îmbolnăvire și indicator înalt de contagiozitate, care vor alterna pe parcurs în dependență de situație. Atât. Cele 7 scenarii nu ajută absolut cu nimic în pregătirea unei școli de a primi copiii și a asigura protecția lor. A rămas o singură lună până la 1 septembrie - 31 zile pe care ministerul le mai are la dispoziție ca să dezvolte reguli clare pentru noile condiții de activitate a școlilor și să devină autoritatea pe care școlile pot conta în aceste timpuri complicate”, a punctat Ala Nemerenco.