Accesul la educație de calitate pe timp de pandemie. 65% dintre elevi spun că din cauza sistemului de predare simt că au rămas în urmă cu materialul, au note mici și le este greu să înțeleagă

  • 22 Ianuarie 2021 12:56
Accesul la educație de calitate pe timp de pandemie. 65% dintre elevi spun că din cauza sistemului de predare simt că au rămas în urmă cu materialul, au note mici și le este greu să înțeleagă

Accesul la educație de calitate a avut de suferit pe timp de pandemie. Printre principalele motive au fost lipsa dispozitivelor tehnice de conectare la lecțiile online, dar și programul școlar, neadaptat predării online. Concluziile aparțin unui studiu realizat de Consiliul Național al Tineretului, care a analizat educația pe timp de pandemie, transmite Radio Chișinău.

Jumătate dintre profesorii care au participat la sondajul realizat de Centrul Național al Tineretului, au spus că 1 din 5 elevi nu se putea conecta la lecțiile desfășurate online. Fie că nu aveau tehnica necesară, fie că nu exista o conexiune bună la internet, fie că nu au aveau acasă un spațiu personal pentru a participa la ore. Totuși, în cazul în care reușeau să o facă, 56 la sută dintre elevi se conectau de pe telefoanele mobile. Lecțiile la distanță i-au făcut pe unii elevi să însușească mai greu materia școlară, spune secretarul general al CNTM, Roman Banari.

Elevii acumulează lacune în procesul de studii, iar cei din familiile social-vulnerabile rămân în afara sistemului de învățare din lipsa dispozitivelor IT. 65% dintre elevi spun că din cauza sistemului de predare simt că au rămas în urmă cu materialul au note mici și le este greu să înțeleagă. Rezultatele elevilor sunt în declin. Tinerii consideră că soluția autorităților eșuează. 19% din tineri care nu au calculator au cerut unul de la școală și de la autoritățile publice locale, dar nu au primit acest dispozitiv”.

Nici pentru profesori, predarea la distanță nu este mai simplă. Acesta mod de a învăța presupune mai multe cheltuieli, platforme suplimentare și mai multe dispozitive. O altă problemă este că profesorii și elevii nu dețin un sistem informațional centralizat, spune vicepreședintele CNTM, Teodora Panuș.

68% din elevii nu se putea conecta mereu la lecțiile online și spuneau că profesorii nu îi ajutau mereu să recupereze, iar materialul era însușit parțial sau deloc. Unii profesori au declarat că programul de studii nu este adaptat predării online. În acest mediu online, atenția elevilor este permanent distrasă. Copiii consideră că acasă este o altă atmosferă și nu una de învățare”.

Autorii cercetării recomandă autorităților să instruiască profesorii și să le ofere atât lor, cât și elevilor dispozitive tehnice avansate. O altă soluție ar fi împărțirea claselor pe nivele de cunoaștere și înțelegere a elevilor, pe lângă elaborarea unei platforme unice de studii.

Studiul „Educația pe timp de pandemia COVID-19 și recomandări pentru autorități” a fost realizat cu suportul Uniunii Europene, pe un eșantion de 1125 de elevi, profesori și părinți și se referă exclusiv la învățământul general.

Tags

Alte Noutati

LIVE: Agenda globală
Meteo Chișinău
13,29
Cer senin
Umiditate:53 %
Vint:2,57 m/s
Fri
14
Sat
14
Sun
15
Mon
16
Tue
16
Arhivă Radio Chișinău