A început prima căutare de tehnologie extraterestră la frecvențe joase în galaxiile îndepărtate

• 01 Septembrie 18:25

Institutul SETI, Berkeley SETI Research Center și International Centre for Radio Astronomy Research au anunțat un studiu inovator care utilizează Murchison Widefield Array (MWA) din Australia de Vest. Condusă de Dr. Chenoa Tremblay de la Institutul SETI și Prof. Steven Tingay de la Universitatea Curtin, această cercetare este prima care caută semne de tehnologie extraterestră în galaxii, concentrându-se pe frecvențele radio joase (100 MHz).

Acest studiu inovator a utilizat câmpul mare de vizualizare (FOV) al MWA, permițând echipei să acopere aproximativ .800 de galaxii într-o singură observație, dintre care cunoaștem distanța la 1.300, scrie descopera.ro.

De obicei, căutarea inteligenței extraterestre (SETI) s-a axat pe semnalele din galaxia noastră.

Această nouă abordare merge mai departe, uitându-se la galaxiile îndepărtate. Această nouă abordare analizează galaxiile îndepărtate, fiind una dintre cele mai detaliate căutări de super civilizații – cele mai avansate decât a noastră.

Căutarea inteligenței extraterestre s-a axat pe semnalele din galaxia noastră

Pentru a trimite un semnal dintr-o altă galaxie, o civilizație ar avea nevoie de o tehnologie suficient de puternică pentru a utiliza energia soarelui lor sau a mai multor stele din galaxia lor.

„Această lucrare reprezintă un pas înainte semnificativ în eforturile de a detecta semnale de la civilizații extraterestre avansate„, a declarat Tremblay.

„Câmpul mare de vizualizare și gama de frecvențe joase ale MWA îl fac un instrument ideal pentru acest tip de re-cercetare, iar limitele pe care le-am stabilit vor ghida studiile viitoare.”

Deși acest prim studiu nu a găsit semne ale tehnologiei extraterestre, el oferă informații care vor ajuta la orientarea cercetărilor viitoare, scrie EurekAlert.

Noi căi de explorare a Universului

Acesta arată cât de important este să continuăm să explorăm diferite frecvențe radio și să folosim capacitățile unice ale telescoapelor precum MWA.

„MWA continuă să deschidă noi căi de explorare a Universului în căutarea civilizațiilor inteligente și a tehno- naturilor, folosind în același timp aceleași date pentru a studia astrofizica stelelor și galaxiilor. Această lucrare este nouă și inedită, dar deschide și calea pentru observații viitoare cu telescoape și mai puternice”, a declarat Tingay, care este și directorul MWA.

Această cercetare subliniază importanța colaborării la nivel internațional și a utilizării tehnologiei avansate pentru a ne extinde înțelegerea Universului.

Institutul SETI explorează cosmosul în căutarea semnelor de viață inteligentă și depune eforturi pentru a spori cunoștințele noastre despre Univers.