A fost descoperit un nou asteroid care va trece pe lângă Pământ

• 03 Martie 2020 11:37
A fost descoperit un nou asteroid care va trece pe lângă Pământ

Un nou asteroid a fost descoperit recent de astronomii chinezi, care estimează că obiectul ceresc va trece prin apropierea Pământului la începutul lunii mai, relatează marți agenția Xinhua, preluat de Agerpres.

Asteroidul, denumit 2020 DM4, a fost identificat de observatorul astronomic Purple Mountain Observatory (PMO) al Academiei de Științe din China la sfârșitul lunii februarie.

''2020 DM4 se apropie de Pământ. Estimăm că distanța cea mai mică dintre asteroid și Pământ va fi de aproximativ 7,35 milioane de kilometri. Constituie o potențială amenințare, dar nu trebuie să ne facem griji'', a declarat Zhao Haibin, directorul echipei de cercetare de la observatorul PMO.

Astronomii au utilizat telescopul pentru observarea obiectelor din apropierea Pământului, situat în Xuyi, în provincia estică Jiangsu din China, în noaptea de 26 februarie și au descoperit un obiect în mișcare, a cărui viteză aparentă este diferită de cea a unui asteroid obișnuit din centura de asteroizi.

Specialiștii au raportat evenimentul Centrului pentru Planete Minore (MPC) al Uniunii Astronomice Internaționale și au distribuit informațiile altor țări. Alte 11 telescoape de pe glob au început ulterior monitorizarea asteroidului.

Pe baza datelor prelevate în urma observațiilor la nivel mondial, astronomii au determinat orbita DM4 2020, iar MPC a anunțat descoperirea acestui asteroid potențial periculos la data de 29 februarie.

Sursa:Agerpres