„Masa Bucuriei” | Sâmbătă va avea loc campania de Paști pentru susținerea bătrânilor rămași singuri și marcați de sărăcie
-
19 Aprilie 2019 10:24
Mâine, 20 aprilie, Misiunea Socială „Diaconia” va desfășura în peste 100 de magazine din întreaga țară, colecta de produse alimentare pentru susținerea oamenilor nevoiași.
Acțiunea este organizată în cadrul Campaniei de Paști ,,Masa Bucuriei” și are drept scop sensibilizarea și mobilizarea societății pentru susținerea bătrânilor rămași singuri și marcați de sărăcie.
„Și în acest an, vă invităm să deveniți parte din marea familie a bunătății care deja de 10 ani creează istoria solidarității în Republica Moldova. Suntem siguri că de această dată, vom reuși să înmulțim numărul celor care sunt solidari acestei cauze, iar mugurii bunătății vor rodi fapte de milostenie printr-un gest concret pe care vă îndemnăm să îl faceți în sâmbăta Floriilor. Venim cu îndemnul să participați la campania de Paști ,,Masa Bucuriei”, în speranța că astfel vom reuși să aducem bucuria pascală pe masa celor nevoiași”, spune Igor Belei, directorul Misiunii Sociale „Diaconia”.
Alături de cei peste 1000 de tineri voluntari, mai multe persoane publice au acceptat să fie mesageri ai bunătății în magazinele implicate, printre ei: Igor Cuciuc, Laurențiu Popescu, Stela Boțan, Vlad Țurcanu, Iurie Nistorică, Dorin Galben, Daniela Crudu, echipa Interakt Media, Radio Noroc etc.
Colecta va avea loc în 100 de magazine din 20 de localități din întreaga țară: Chișinău, Bălți, Soroca , Sîngerei, Edineț, Căușeni, Ungheni , Cahul, Ștefan Vodă, Hâncești, Călărași, Dondușeni , Cantemir, Ialoveni, Ratuș, Florești, Rezina, Șoldănești, Strășeni, Măgdăcești, Cricova.
Toate donațiile acumulate în această zi, vor fi transformate în prânzuri calde și pachete alimentare distribuite pe parcursul întregului an.
Donațiile vor fi colectate prin intermediul e-donații, pe pagina Misiunea Socială „Diaconia”. Costul unui prânz la cantina mobilă este de 15 lei, iar cu 400 de lei asiguri hrana unui bătrân pentru o lună sau prin intermediul terminalelor de plată în toate rețelele din oraș: MMPS și QIWI, Netto Pro, Run Pay.
În 2018, prin mobilizarea voluntarilor și donatorilor au fost adunate 41 de tone de produse alimentare și 150.000 de lei. Grație acestor resurse au fost distribuite 3000 de pachete cu produse alimentare, iar zilnic, 300 de bătrâni au primit un prânz gratuit asigurat în cadrul celor 5 cantine ale organizațiilor implicate în campanie. Zilnic, doar la cantina mobilă „Aproape de Aproapele” din Chișinău vin după un prânz cald peste 180 de persoane.
Campania este organizată cu binecuvântarea ÎPS Petru, Arhiepiscop al Chișinăului, Mitropolit al Basarabiei și Exarh al Plaiurilor și susținerea partenerilor implicați.
Magazine implicate în campanie sunt Green Hills, Velmart, Linella, IMC Market, Metro, Family Market, Nr1 Market, Fidesco, Fourchette.
Radio Chișinău este partener media.