„Autostrada Unirii” A8 se va intersecta cu A7 și va trece Prutul
-
05 August 18:05
„Autostrada A7 Ploiești-Pașcani, fără A8 Iași-Târgu Mureș, este ineficientă economic. De 25 de ani tot vorbim de A8, dar nu s-a vrut să se facă”, a declarat președintele Camerei de Comerț și Industrie (CCI) Iași, Paul Butnariu. Oficialul a mai spus că Republica Moldova are nevoie ca de aer de o autostradă către vestul României, scrie news.ro.
„În ceea ce privește A8 a existat un sabotaj din punctul de vedere al prioritizării autostrăzilor în raport cu alte cheltuieli. O fi supărătoare realitatea pentru unii, dar ăsta este adevărul. Studiul de fezabilitate pentru A8 a fost demarat înainte de a fi începută A7, dar au apărut blocaje. O spun răspicat: autostrada A7 fără A8 este ineficientă economic”, a afirmat șeful CCI, Paul Butnariu, potrivit sursei citate.
Potrivit lui Butnariu, pe A8 există mai multe loturi ce trebuie scoase la licitație, dar lucrurile întârzie.
„Sunt întârzieri ba cu șase luni, după care se mai amână cu patru luni, apoi apar încă două. Vorbim aici la Camera de Comerț de vreo 25 de ani despre această autostradă. Convingerea noastră este că nu s-a vrut să se facă. Am avut nu știu câte argumente de-a lungul timpului să nu se facă A8. Ba că vor veni ungurii pe A8, ba că vin rușii. De la Iași până la Oradea treci prin 125 de localități. Ce facem cu transportatorii din Iași sau din Republica Moldova care au de ajuns cu marfa în Europa? Ai nevoie de doi șoferi de la Iași la Oradea, îți trebuie pauză, unde mai pui uzura mașinii. Suntem aici, în Moldova, într-un pol al sărăciei și trebuie rezolvat acest lucru. Trebuie pusă presiune în continuare pentru a se face licitațiile, apoi va trebui pusă presiune pe constructor”, a mai declarat șeful Camerei de Comerț din Iași.
Paul Butnariu susține că există două versiuni privind momentul finalizării A8, dar că varianta probabilă este după 2030.
„Unii spun că va fi gata înainte de 2030, dar varianta realistă este că va fi terminată după 2030. Totul depinde de cine va fi la Ministerul Transporturilor, dar și de presiunile care vor exista. Trebuie să recunoaștem că organizațiile neguvernamentale au reușit să miște lucrurile. Dar este necesar să punem presiune în continuare”, a adăugat Paul Butnariu.