Volkswagen îl înlocuiește pe Herbert Diess din funcția de director general al brandului VW

  • 09 Iunie 2020 09:31
Volkswagen îl înlocuiește pe Herbert Diess din funcția de director general al brandului VW

Grupul german Volkswagen AG l-a înlocuit luni pe Herbert Diess din funcția de director general al brandului VW și l-a instalat pe directorul operațional Ralf Brandstaetter, pentru a conduce eforturile de reducere a costurilor la cele mai mari fabrici ale companiei din Germania, transmit DPA și Reuters, preluat de Agerpres.

În prezent, Herbert Diess este director general al grupului german Volkswagen AG, iar după ce Brandstaetter își va prelua funcția de la 1 iulie va avea o mai mare flexibilitate pentru a conduce restul companiei, care include branduri cum ar fi Audi, Bentley, Skoda, Lamborghini și Porsche, au precizat oficialii Volkswagen.

Aceștia au informat că Diess va rămâne în continuare responsabil de automobilele de pasageri Volkswagen, iar în urma modificărilor din conducere va pleca șeful departamentului care se ocupă de achiziții și componente, Stefan Sommer.

Surse care au dorit să-și păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că schimbările din conducerea celui mai mare producător auto mondial vin în urma încercărilor lui Diess de a a-i convinge pe liderii de sindicat, care controlează nouă din cele 19 locuri din Consiliul de supervizare, să fie de acord cu reducerile de costuri din Germania.

Aceste reduceri au fost demarate de Diess pentru a susține investițiile de 34 miliarde de euro în vehiculele electrice și autonome, precum și investiția de 50 de miliarde de euro pentru achiziționarea de baterii pentru modelele electrice.

Pe plan global, vânzările de mașini ar urma să scadă anul acesta cu 15% - 20%, a previzionat Volkswagen, în urma impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19).

Profitul operațional înainte de elementele speciale a scăzut în primul trimestru din 2020 la 0,9 miliarde de euro, de la 3,9 miliarde de euro în perioada similară din 2019. De asemenea, profitul atribuibil acționarilor a înregistrat un declin de 86%, la 405 milioane de euro.

Vânzările au scăzut cu 8,3% în primele trei luni din acest an, la 55,1 miliarde de euro, în timp ce livrările grupului au înregistrat un recul de 23%, la două milioane de vehicule.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania. 

Sursa:Agerpres

Tags

Alte Noutati

LIVE: Obiectiv, România!
Meteo Chișinău
26,24
Cer senin
Umiditate:22 %
Vint:5,14 m/s
Fri
18
Sat
14
Sun
14
Mon
17
Tue
18
Arhivă Radio Chișinău