Vânzările online la nivel global ar urma să ajungă la 4.200 miliarde de dolari în 2021
-
27 Aprilie 2021 17:55
Cumpărătorii din întreaga lume ar urma să își majoreze cu 20% achizițiile făcute online în 2021, potrivit unui studiu publicat marți de Adobe, ceea ce ar urma să pună și mai multă presiune pe lanțurile de aprovizionare, care și așa se chinuie să facă față creșterii explozive a cererii, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Marii retaileri, precum Home Depot, sunt supuși deja la presiuni de pe urma costurilor ridicate cu transportul și depozitarea articolelor precum electrocasnice, mobilă și echipamente de fitness care sunt la mare căutare. De asemenea, în ultimul an magazine precum Walmart, Target și Amazon.com au epuizat stocurile de produse esențiale care sunt ușor de cumpărat în cantități mari, prin apăsarea unui buton, dar stocurile sunt greu de refăcut.
Stimulate de solicitările venite din SUA, China și Marea Britanie, vânzările de tip e-commerce se vor ridica la un total estimat la 4.200 miliarde dolari în acest an, față de 3.500 miliarde dolari în 2020, potrivit Adobe, firmă care colectează date cu privire la tranzacțiile directe în peste 80 de țări.
Adobe susține că în primul trimestru al acestui an vânzările online s-au cifrat la 876 miliarde de dolari. În SUA, vânzările online au crescut cu 39% în ritm anual în primul trimestru, până la aproximativ 200 de miliarde de dolari, iar creșterea vânzărilor online a explodat în cele trei săptămâni care au urmat după ce președintele Joe Biden a promulgat pachetul de asistență în valoare de 1.900 miliarde de dolari.
În condițiile în care există în continuare probleme cu livrările de vaccinuri și multe țări se confruntă cu noi valuri de infecție cu COVID-19, retailerii au ținut închise multe magazine fizice și au investit puternic în platforme online.
Raportul Adobe susține că, chiar dacă magazinele fizice se vor redeschise, oamenii s-au obișnuit să comande produse de pe laptopuri și telefoane. Aceasta este o veste proastă pentru companiile care se bazează pe magazinele fizice, și care erau deja în declin din cauza concurenței unor giganți precum Amazon.com, Alibaba și a altor giganți din domeniul e-commerce.
Sursa: AGERPRES