Vânzările de autoturisme ecologice au crescut în România cu aproape 22% față de aceeași perioadă din 2019
-
20 Decembrie 2020 13:30
Peste 7.300 de autoturisme ecologice noi au fost comercializate în primele 11 luni ale anului în România, în creștere cu aproape 22% față de aceeași perioadă din 2019, reiese din datele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA), consultate de AGERPRES.
Ponderea autoturismelor electrice și hibride noi în totalul pieței auto locale se situa la 6,7%, la 30 noiembrie 2020, peste nivelul perioadei similare din 2019, când aceasta era de 4,1%.
Conform sursei citate, în intervalul ianuarie - noiembrie 2020, cele mai multe achiziții noi au fost consemnate la categoria autoturismelor hibride, respectiv 4.438 de unități, în creștere cu 1,6%, comparativ cu primele 11 luni din anul precedent.
În același timp, vânzările de autoturisme electrice au înregistrat un salt de aproape 60%, până la 2.111 de unități, iar modelele plug-in s-au vândut în 796 de exemplare, mai mult cu 129,4%, raportat la perioada de referință.
Statistica de specialitate arată că, în topul celor mai comercializate autoturisme 100% electrice, conducea, la finalul primelor 11 luni din an, Renault - cu 562 de unități, Volkswagen (375), Skoda (346), Hyundai (220), BMW (102), smart (83), Nissan (82), Peugeot (77), Tesla (56) și Opel (45).
De asemenea, cele mai multe autoturisme hibride vândute în România, în perioada analizată, au fost comercializate de: Toyota - cu 3.806 unități, Lexus (172), Hyundai (159), Honda (146), Ford (98), Kia (41) și Subaru (16).
În topul vânzărilor de autoturisme plug-in, pe primul loc se află Mercedes Benz - cu 125 de exemplare, urmată de Volvo (122), BMW (107), Mitsubishi (92), Ford (84), Porsche (62), Hyundai (47), Skoda (46), Toyota (22) și Mini (20).
La nivelul lunii noiembrie din acest an, în România s-au comercializat 960 de autoturisme "verzi", în scădere cu 3,61% comparativ cu luna octombrie, când se vânduseră 996 de unități noi. Totodată, în intervalul de referință, ponderea în total piață s-a diminuat la 7,3%, de la 8%.
Programul "Rabla Plus" a beneficiat, în acest an, de un un buget total de 200 de milioane de lei.