Urmă de dinozaur veche de 220 de milioane de ani, găsită de o fetiță de 4 ani

• 30 Ianuarie 2021 18:20
Urmă de dinozaur veche de 220 de milioane de ani, găsită de o fetiță de 4 ani

O fetiță de 4 ani din Țara Galilor a descoperit o urmă de dinozaur veche de 220 de milioane de ani, perfect conservată în noroi. Cercetătorii sunt de părere că descoperirea îi va ajuta să afle cum se deplasau aceste reptile preistorice, scrie BBC, potrivit DIGI2.ro.

Potrivit sursei citate, Lily Wilder, o fetiță de 4 ani din Țara Galilor, a descoperit urma în Vale of Glamorgan, o zonă aflată la câțiva kilometri sud-vest de Cardiff, în timp ce se plimba cu tatăl ei.

Părinții micuței au luat legătura cu specialiștii, care au prelevat urma păstrată timp de 220 de milioane de ani în nămol.

Paleontologii nu au putut determina cărei specii de dinozaur îi aparține urma de 10 centimetri, dar au stabilit că este vorba de un animal cu înălțimea de aproximativ 75 cm.

Curatorul secției de Paleontologie a Muzeului Național din Țara Galilor, Cindy Howells, a descris amprenta ca fiind „cel mai bine păstrat specimen găsit vreodată pe această plajă”.

Dinozaurul care a lăsat această urmă a fost descris ca un „animal zvelt”, care se deplasa pe picioarele din spate și vâna animale mici și insecte.