Uniunea Europeană va adopta sancțiuni contra agenților ruși care au efectuat atacuri hibride în UE
-
14 Decembrie 2024 12:05
Miniștrii de externe din UE vor decide, luni, 16 decembrie, sancțiuni contra agenților de informații ruși, acuzați că au efectuat atacuri hibride în Uniunea Europeană, au indicat vineri diplomați europeni la Bruxelles, transmite AFP, citată de Agerpres.
UE și NATO acuză Moscova de efectuarea unor atacuri hibride, acte de sabotaj, incendii voluntare sau chiar tentative de asasinat, pentru a destabiliza tabăra occidentală și a o descuraja să-și continue susținerea pentru Ucraina în războiul acesteia cu Rusia.
Potrivit diplomaților citați, a fost stabilită o listă de 16 indivizi și trei entități. Sancțiunile constau în înghețarea activelor din UE și o interdicție de intrare pe teritoriul Uniunii Europene.
Europenii acuză Moscova de atacuri cibernetice și dezinformare, în special în timpul alegerilor în Uniunea Europeană.
Astfel, România a anulat primul tur al alegerilor prezidențiale, desfășurat în 24 noiembrie, din cauza presupuselor fraude și manipulări electorale realizate de Rusiei, menționează AFP.
De asemenea, miniștrii de externe europeni vor adopta oficial al 15-lea set de sancțiuni împotriva Rusiei în legătură cu războiul său de agresiune contra Ucrainei. Noile sancțiuni au fost deja agreate miercuri de ambasadorii statelor membre pe lângă UE.
Într-o postare pe X, președinția ungară a Consiliului UE a afirmat că noile măsuri vizează nave din țări terțe ce susțin războiul Rusiei contra Ucrainei și adaugă noi nume pe lista indivizilor și entităților supuse sancțiunilor.
Pachetul de sancțiuni vizează aproape 30 de entități, peste 50 de indivizi și 45 de nave petroliere. Aceste nave vor avea interdicție de a transporta țiței și produse petroliere rusești din porturile UE și de a folosi serviciile companiilor europene.
În iunie, circa 25 de nave ce transportau țiței rusesc au fost deja sancționate de Uniunea Europeană.
Rusia a fost acuzată de mai mult timp că folosește nave care nu sunt deținute de companii de transport maritim occidentale sau asigurate de companii europene, pentru a putea ocoli plafonul aplicat de Occident asupra prețului exporturilor de petrol rusesc către țări din afara UE.