Uniunea Europeană anunță reducerea cu 30% a emisiilor de CO2 pentru noile camioane și autobuze, până în 2030

  • 19 Februarie 2019 10:34
Uniunea Europeană anunță reducerea cu 30% a emisiilor de CO2 pentru noile camioane și autobuze, până în 2030

Uniunea Europeană a acceptat reducerea cu 30% a emisiilor de CO2 pentru noile camioane și autobuze până la termenul limită din 2030, în urma compromisului la care s-a ajuns marți dimineață între Parlamentul European și Consiliul UE, care reprezintă cele 28 de state membre, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

"Pentru prima dată, la nivelul UE sunt ținte obligatorii privind reducerea emisiilor de CO2 la camioane, inclusiv un stimulent clar pentru camioanele ecologice", a scris pe Twitter Bas Eickhout (parlamentar din partea Verzilor), care a condus negocierile din partea Parlamentului European.

Potrivit unui raport elaborat de Fundația Europeană pentru Climă (European Climate Foundation - ECF) și Cambridge Econometrics, transformarea flotei de camioane din Uniunea Europeană din modele cu motoare pe bază de motorină în modele electrice sau care funcționează cu hidrogen ar reduce consumul de petrol cu până la 11 miliarde de barili până în 2050, adică echivalentul a doi ani de importuri.

Europa importă aproximativ 89% din necesarul său de petrol, iar majoritatea petrolului importat este utilizată la producția de combustibili pentru transport. Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) estimează că în anul 2015 pe drumurile din UE circulau aproximativ 6,2 milioane de camioane.

Chiar dacă reprezintă mai puțin de 5% din toate vehiculele rutiere, camioanele comerciale sunt responsabile pentru 22% din emisiile poluante în sectorul transportului din UE.

Raportul susține că, pe termen scurt, simpla implementare a unor motoare diesel mai eficiente ar reduce emisiile de CO2 cu 30% pe kilometru. Utilizarea unei flote compuse în întregime din camioane electrice sau pe bază de hidrogen ar putea reduce emisiile de 800 de tone de CO2 pe an în 2015 la 102 tone în 2050.

Chiar dacă este sigur că vehiculele electrice și cele pe bază de celule de combustibil duc la reducerea poluării, deocamdată industria de transport nu se grăbește să își transforme flotele din cauza îngrijorărilor referitoare la autonomia modelelor electrice și la infrastructura de încărcare.

"Electrificarea camioanelor din Europa va fi crucială pentru atingerea țintelor propuse la summit-ul de la Paris și este reconfortant să vezi că această schimbare aduce nu doar beneficii pentru mediu, ci și pentru PIB, dar și noi locuri de muncă", a declarat directorul de relații publice de la Volvo Group, Anders Berger.

Însă, pentru a ajunge la o flotă de camioane cu emisii zero, autorii raportului susțin că va fi nevoie de investiții de până la 140 de milioane de euro pentru noi infrastructuri energetice.

Sursa: Agerpres

Tags

Alte Noutati

LIVE: Obiectiv, România!
Meteo Chișinău
21,07
Nori împrăștiați
Umiditate:52 %
Vint:6,17 m/s
Fri
14
Sat
14
Sun
15
Mon
16
Tue
16
Arhivă Radio Chișinău